Show simple item record

dc.contributor.advisorDağ, Özlem Duygu
dc.contributor.authorPar, Gülce Sevi
dc.date.accessioned2020-12-29T11:29:23Z
dc.date.available2020-12-29T11:29:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/402137
dc.description.abstractTez çalışmasında, Türk Beşleri olarak bilinen Cemal Reşit Rey, Hasan Ferid Alnar, Ulvi Cemal Erkin, Ahmed Adnan Saygun ve Necil Kazım Akses'in bestelemiş oldukları senfonik eserlerdeki 1. keman partilerinin bir kısmı icracılık yönünden incelenmektedir.Tezin giriş bölümü, yetenekli gençlerin Cumhuriyet kurulduktan sonra Türk Hükümeti tarafından milli bir müzik yaratmak için Avrupa'ya, Çok Sesli Batı Müziği eğitimine gönderilmesi ve sonrasında Türkiye'de Çağdaş Çok Sesli Türk Müziği'nin kurulması hakkındadır. İkinci bölümde ise Türk Beşleri adı verilen bu grubun, yurt dışında aldıkları eğitimden sonra, etkilendikleri akımlarla yarattıkları senfonik eserlerindeki 1. keman partilerinden seçilmiş bölümler incelenmiş ve bunlarla ilgili çalışma önerileri verilmiştir.Sonuç olarak tez, günümüzde konservatuvarlardaki orkestra derslerinde sık karşılaşmadığımız, kendi geleneklerimizi ve müziğimizi barındıran bu eserleri daha iyi tanımayı ve tanıtmayı amaçlamaktadır.
dc.description.abstractThis thesis aims to analyze the performance of the symphonic works composed by Cemal Reşit Rey, Hasan Ferid Alnar, Ulvi Cemal Erkin, Ahmed Adnan Saygun and Necil Kazım Akses, otherwise known as the Turkish Five. The study will concentrate on certain sections of the first violin parts of their symphonic works.The introductory section of the thesis explains the attempts during the early days of Turkish Republic in establishing polyphonic national music tradition in the country by providing scholarships to talented young individuals who were sent abroad to be educated in the tradition of Classical Western Music.The second section explains the training of this young group of musicians and the traditions and the music schools that influenced their future work. Following, selected sections of the first violin parties of the symphonic works composed by the Turkish Five are examined, analyzed and suggestions were made as to their performance.In conclusion, the thesis aims to acquaint and help students of conservatories who seldom encounter these symphonic works that reflect our musical traditions when and if they need to perform these pieces of music.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk Beşleri`nin seçili orkestra eserlerindeki 1. keman partilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of first violin parts in selected orchestral works of the urkish Five
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-23
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmClassical music
dc.subject.ytmPolyphonic music
dc.identifier.yokid10272375
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid571005
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess