dc.contributor.advisor | Karataş, Süleyman | |
dc.contributor.author | Korkut, Gülcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:26Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40212 | |
dc.description.abstract | Literatürde bir kimsenin yapmasının toplum açısından sakıncalı olduğu davranışlar olarak tanımlanan istenmeyen davranışlar, toplumda bir arada yaşama olgusuna ters düşen ve diğer bireylerin haklarını ihlal eden davranışlardır. İstenmeyen davranışların sınırı tam olarak çizilememekle birlikte eğitim-öğretim alanı olan okulda bunlar; öğretmene karşı gelmek, dersi dinlememek, sınıfta gürültü yapmak şeklinde sıralanabilir. Temelde disiplin öğesine aykırı olan bu davranışlar, okulun misyon ve vizyonu ile çeliştiği için hoş karşılanmamaktadır. Bu nedenle öğrencilerin sergiledikleri bu davranışların önüne geçmek adına çeşitli disiplin modelleri üretilmektedir. Ortaöğretim kurumlarında öğrencilerin istenmeyen davranışlarının birçok türü ve nedeni olabilmektedir. Gerek aile, gerek öğrencinin kendisinden kaynaklı olan bu nedenlere ilişkin her öğretmen yaş, cinsiyet, kıdem vb. sahip olduğu özelliğe göre bir disiplin yaklaşımında bulunarak sorunun çözümü adına disiplin modeli geliştirebilmektedir. Bu çalışmada ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin bakış açısıyla öğrencilerin istenmeyen davranışlarının ne olduğunun tespit edilmesi ve bunlara karşı kullanılan yöntemler ele alınmıştır. Nicel araştırma yöntemi olan betimleyici tarama modeline uygun şekilde şekillenen çalışma sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanmasına bağlı olarak; disiplinsiz davranışların daha çok sorumluluk gerektiren davranışlar üzerinde kümelendiği ve bu davranışların oluşmasında aile içi sebeplerin çoğunlukta olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışmada ayrıca öğretmenlere ilişkin kişisel verilerle (yaş, branş, mesleki kıdem ve öğrenci sayısı vb.) ile disiplin algısının ilişkisi de incelenmiş olup, bu iki özellik arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Disiplin, İstenmeyen Davranış, Ortaöğretim. | |
dc.description.abstract | Undesirable behaviors, defined as behaviors that a person is inconvenient for the society in the literature, are behaviors that contradict the fact of coexistence in society and violate the rights of other individuals. Although the limit of undesired behavior cannot be fully elucidated; opposing the teacher, not listening to the lesson, making noise in the classroom. These behaviors, which are fundamentally contrary to the discipline, are not welcomed by the school's mission and vision. For this reason, various disciplinary models are produced to prevent these behaviors of the students.In secondary education institutions, students can have many kinds and causes of undesirable behaviors. Every teacher related to these reasons, both from the family and from the student himself / herself, is responsible for age, gender, seniority, etc. According to the characteristics of a discipline approach to the problem can be developed to solve the problem. In this study, determining the unintended behaviors of students with the point of view of teachers in secondary education institutions and the methods used against them are discussed. Based on the evaluation and interpretation of the data obtained as a result of the study, which is shaped according to the descriptive screening model which is the quantitative research method; It is concluded that the undisciplined behaviors are clustered on behaviors that require more responsibility and that in the formation of these behaviors, domestic reasons are in the majority. In the study, the relationship between the personal data (age, branch, seniority, number of students, etc.) and the perception of discipline were also examined and a significant relationship was found between these two features.Keywords: Discipline, Undesirable Behavior, Secondary Education. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin disiplin stratejileri | |
dc.title.alternative | Disciplinary strategies of teachers in secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-25 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Discipline | |
dc.subject.ytm | Undesired behaviour | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.identifier.yokid | 10228946 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533732 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |