Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Sakine Gülfem
dc.contributor.authorTopal, Funda
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:23Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40207
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesi'nde çeşitli fakülte ve programlara devam eden öğrencilerin bağlanma ile kimlik stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın bağımsız değişkenini bağlanma stilleri ve bağımlı değişkenini kimlik stillerioluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 Eğitim-Öğretim döneminde Akdeniz Üniversitesinde öğrenim görmekte olan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Söz konusu evrenden hareketle, araştırmanın çalışma grubu Eğitim Fakültesi, Edebiyat Fakültesi, Hemşirelik Fakültesi ve Mimarlık Fakültesinde öğrenim gören 634'ü kadın ve 351'i erkek olmak üzere toplam 985 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında; Bağlanma Temelli Zihinsel Temsiller Ölçeği, Kimlik Stili Envanteri ve Kişisel Bilgi Formukullanılmıştır.T testi analizi sonuçlarına bakıldığında cinsiyete göre katılımcıların olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik, olumsuz anne, olumsuz baba, olumsuz kendilik, bilgi yönelimi ve karmaşalı yönelim puanlarında anlamlı düzeyde farklılaşma olduğu bulgulanmıştır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre, bilgi yönelimi kimlik stili puanları ile olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik puanları arasında pozitif bir ilişki; kural yönelimi kimlik stili puanları ile olumsuz anne arasında negatif, olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik arasında pozitif bir ilişki; karmaşalı yönelim kimlik stili puanları ile olumlu kendilik arasında negatif, olumsuz anne, olumsuz baba ve olumsuz kendilik arasında pozitif bir ilişki; bağlanım kimlik stili puanları ile olumsuz anne, olumsuz baba ve olumsuz kendilik arasında negatif bir ilişki, olumlu anne, olumlu baba ve olumlu kendilik arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizlerii sonucunda bağlanma stillerinin olumlu anne, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik alt boyutu puanlarının bilgi yönelimi kimlik stili puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Buna ek olarak, olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik alt boyutu puanlarının kural yönelimi kimlik stili puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Ayrıca, olumsuz anne ve olumsuz baba alt boyutu puanlarının karmaşalı yönelim kimlik stili puanlarını ve olumlu kendilik, olumsuz anne ve olumsuz kendilik puanlarının bağlanım kimlik stili puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Bu bulgular bağlanma stillerinin kimlik stilleri ile ilişkisini gösterir niteliktedir. Anahtar Kelimeler: Bağlanma stilleri, Kimlik stilleri, Cinsiyet
dc.description.abstractThepurpose of thisresearch is toinvestigatetherelationshipbetweenattachmentstylesanddifferentidentitystylesamongstudentswhoattendvariousschoolsandprograms in the Akdeniz University. Inthestudy, independentvariable is attachmentstylesanddependentvariable is identitystyles.Theuniverse ofthestudy is thestudentsattentingto Akdeniz University in 2016-2017 academicyear. Thesample of thestudy is consisted of 985 undergraduatestudents, 634 werefemaleand 351 weremale, attendingFaculties of Education, Literature, Nursesand Architecture. Indatacollection, Attachment-BasedMentalRepresentationsScale, Identity Style Inventory andPersonal Information Form wereused. T test resultsshowedthattherearesignificantgenderdifferences in thescores ofpositive-orientedmother, positive-orientedfather, positive self-sensation, negative-orientedmother, negative-orientedfather, negative self-sensation, informational-orientedanddiffuse/avoidant-oriented. Correlationanalysisresultssuggestedthattherearepositiverelationships of information-orientedidentitystylescoreswithpositive-orientedmother, positive-orientedfather, positive self-sensation,negative self-sensationscores. Therearenegativerelationships of normative-orientedidentitystylewithnegative-orientedmotherscoresandnegative self-sensationscores; andpositiverelationships of normative-orientedidentitystylescoreswithpositive-orientedmother, positive-orientedfatherandpositive self-sensation. Thereisa negativerelationsipbetweendiffuse-orientedidentitystylescoresandpositive self-sensationscores; andpositiverelationsips of diffuse-orientedidentitystylescoreswithnegative-orientedmother, negative-orientedfatherandnegative self-sensationscores. Therearenegativerelationships of commitmentidentitystylescoreswithnegative-orientedmother, negative-orientedfather, negative self-sensationscores; andpositiverelationsips of commitmentidentitystylescoreswithpositive-orientedmother, positive-orientedfatherandpositive self-sensationscores. Regression Analysis resultsshowedthatinformation-orientedidentitystylescoresaresignificantlypredictedbypositive self-sensationandnegative self-sensationscores. Normative-orientedidentitystylescoresaresignificantlypredictedbypositive-orientedmother, positive-orientedfather, positive self-sensationandnegative self-sensationscores. Diffuse-orientedidentitiystylescoresaresignificantlypredictedbynegative-orientedmotherandnegative-orientedfatherscores. Commitmentidentitystylescoresaresignificantlypredictedbypositive self-sensation, negative-orientedmotherandnegative self-sensationscores. Thisfindingsindicatethatthere is a relationbetweenattachmentstylesandidentitystyles.KeyWords:AttachmentStyles, Identity Styles, Genderen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBeliren yetişkinlikte bağlanma ve kimlik stilleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelation between attachment and identity styles in emerging adulthood
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmAdult attachment
dc.subject.ytmIdentity statuses
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSex
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10244329
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548868
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess