Eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Özkara, Yasin | |
dc.contributor.author | Alparslan, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:17Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40199 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerilerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının birinci yarıyılında Antalya ili Alanya ilçesinde bulunan bir ilkokulun 4. sınıfında öğrenim görmekte olan iki 4. sınıf şubesi oluşturmaktadır. 4/C (20 öğrenci) sınıfı kontrol grubu, 4/E (20 öğrenci) ise deney grubu (eğitsel oyunların uygulandığı sınıf) olarak belirlenmiştir. Yarı deneysel modelle desenlenen ön test-son test kontrol gruplu bu araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen `Noktalama İşaretleri Uygulama Metni` kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına ön test olarak uygulanan bu ölçek ile öğrencilerin noktalama işaretlerini kullanma becerileri ölçülmüştür. Araştırmanın uygulama sürecinde 12 hafta boyunca deney grubundaki öğrencilere toplam 12 eğitsel oyun uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise günlük eğitim-öğretim faaliyetlerine mevcut öğretim programına uygun olarak devam edilmiştir. 12 haftalık uygulama sürecinin sonunda her iki gruba da aynı ölçek son test olarak tekrar uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler istatistiki bir programa aktarılmış ve veriler üzerinden araştırma soruları doğrultusunda Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, eğitsel oyunların öğrencilerin noktalama işaretlerini kullanma becerilerini geliştirme konusunda önemli bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out the effect of educational games on 4th grade primary school students' punctuation usage abilities. The study group is composed of two 4th grades from a primary school in Antalya region Alanya district in 2017-2018 educational years' first term. 4-C (20 students) is appointed as the experimental group, and 4-E (the group where the educational games are conducted) as the control group. In this study, which has been designed quasi experimentally with a control group of pre test, `Punctuation Usage Context` that is as designed by the researcher as the data gathering tool has been used. Students' punctuation abilities have been tested with this scope by conducting preliminary test to the experimental and control groups. Throughout 12 weeks, which is the amount of time that the research has been applied, 12 educational games have been applied to the experimental group. With the control group on the other hand, the daily basis of educational facilities have been kept doing. After 12 weeks of practise, the same scope of post-test has been conducted to the both group of students. The data gathered has been transferred to a statistical programme and with the help of research questions Mann Whitney U Test and Wilcoxon Signed Sorts Test has been conducted. As a result of the research, it is pointed out that educational games have an important part in improving students' punctuation usage abilities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of educational games on 4th grade primary school students skills of using punctuation marks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-15 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Punctuation marks | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.identifier.yokid | 10251511 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551136 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Bilim Dalı |