Görev temelli dil öğretim yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Orhon, Günseli | |
dc.contributor.author | Günal Şahan, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:16Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40198 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil olarak İngilizcenin öğretimi, İngilizce dilinin tüm dünyada yaygın olarak kullanımının artması ile birlikte günden güne önemi artmış bir konudur. Bu kapsamda birçok araştırmacı nasıl daha iyi öğretebiliriz sorusuna yanıt bulmak için çalışmalar yürütmektedirler. Bu çalışmaların sonucunda yeni yöntem ve teknikler ortaya atmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı da Görev Temelli Dil Öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada yarı-deneysel yöntemlerden öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışmaya Erünal Sosyal Bilimler Lisesi Hazırlık sınıfında 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında öğrenim gören 53 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar uygun örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Hem nitel hem de nicel yöntemler ile veriler elde edilmiştir. Veri toplama araçları olarak akademik başarı testi, tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 programında ANCOVA ve t-test kullanılarak analiz edilmiştir. Predictions/Tahminler teması belirlenmiş ve 8 hafta boyunca deney grubunda Görev temelli dil öğretimi ile tasarlanmış eğitim uygulanırken kontrol grubunda ders kitabında yer alan etkinliklere dayalı olarak işlenmiştir. Araştırmanın sonucunda Görev Temelli Dil Öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerinde olumlu anlamda etkisi olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Görev Temelli Dil Öğretimi, Tutum, Akademik Başarı | |
dc.description.abstract | Teaching English as a foreign language is a topic getting more essential day by day due to increasing commonly use of English language all around the World. Because of that, language teaching researchers continue to carry out studies in order to find an answer to the question of how we can teach it better. Thanks to these studies, new approaches and methods appear. Similarly, the aim of this study is to analyze the effects of Task-based language teaching in English course on students' academic achievement and attitudes towards the course. The pre-test- post-test uneven with control group research model which one of the semi-experimental patterns was employed in the study. The study comprised 53 students who were at the prep. Classes in Erünal Sosyal Bilimler Lisesi during the 2016-2017 Academic year. They were selected through random clustering. Both quantitative and qualitative research paradigm were paradigm were applied in order to collect data. Data collection tools were academic achievement tests, attitude scale towards English course. The data were analyzed on SPSS 24 by using ANCOVA and t-test. The theme Predictions was selected for the study and for 8 weeks while courses designed according to TBLT were applied in the experimental group, the courses designed according to the course book activities were applied in the control group. The result of the research, it was revealed that TBLT in English has a positive influence on students' academic success and attitude towards English course.Key words: Task-based Language Teaching, Academic Success, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Görev temelli dil öğretim yönteminin öğrencilerin İngilizce dersine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of task based language teaching technic in English course on students' academic achievement and attitude towards the course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Task-based instruction | |
dc.identifier.yokid | 10251841 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554072 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |