dc.contributor.advisor | Demirkaya, Hilmi | |
dc.contributor.author | Yiğit, Kasim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40181 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Küresel sorunlara ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışma; 2017-2018 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Antalya'nın Muratpaşa, Kepez ve Konyaaltı ilçelerinde görev yapan 17 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile görüşme yapılması sonucunda hazırlanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinden 7'si kadın 11'i erkektir. Araştırmanın bulgularına göre; sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sorunları; çok boyutlu, insan hayatını tehdit eden sorunlar, tüm insanlığı tehdit sorunlar, tüm insanlığı eden sorunlar, ozon tabakasının delinmesi, çevre sorunu ve tükenebilir enerji kaynaklarının tükenmesi olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır.Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sorunları; ozon tabakasının delinmesi, sağlık sorunları, çevre sorunları, su kirliliği, savaşlar ve küresel ısınma olarak algıladıkları belirlenmiştir.Sosyal bilgiler öğretmenleri küresel sorunların çözümüne yönelik olarak 19 kuruluşun ismini yazmışlardır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Dünya'da ve Türkiye'de etkili olan küresel sorunlar olarak; savaşlar, ırkçılık, iklim değişikliği, küresel ısınma, gıda sorunları, çevre sorunları, nesli tükenen hayvanlar, ozon tabakasının delinmesi, enerji kaynaklarının tükenmesi, sağlık sorunları ve aşırı nüfus olarak tanımladıkları belirlenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin insanları küresel sorunlara karşı bilinçlendirme konusunda; bilinçlendirme, geridönüşüm, medya kullanımı, küresel sorunlarla mücadele için ayrılan paranın artırılması, canlı örnekler, devlet politikası haline getirilmesi, proje teşvikleri, ders kitaplarına konulması, TV programları-belgeseller-filmler yapılması ve sivil toplum örgütlerinin daha işlevli hale getirilmesi şeklinde önerilerde bulundukları tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sorunları önlemek için; geri dönüşüme kazandırma, eğitim vererek duyarlı hale getirme ve bilinçlendirme, sosyal medyadan destekleme, çevreyi kirtletmekten kaçınma, tükenebilir enerji kaynaklarının tasarruflu kullanılması, öğrencilere örnek olma, sivil toplum kuruluşlarına üye olma ve aktif rol alınabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Öğretmen, Küresel Sorunlar, Algılama, Öğretim Programı | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to reveal the ways in which Social Studies teachers perceive global problems and suggestions for social studies curriculum. The research is designed according to the phenomenology pattern of qualitative research methods. The semi-structured interview form developed by the researcher was used in the study. Content analysis was used to analyze the data. This work; in the spring semester of 2017-2018 academic year, it was prepared as a result of interview with 17 social studies teachers working in Antalya, Muratpaşa, Kepez and Konyaaltı districts. 7 of the social studies teachers are female and 11 of them male. According to the findings of the study; global problems of social studies teachers; the problems that threaten human life, the problems that threaten all humanity, all humanity problems, ozone layer perforation, environmental problem and depletion of exhaustable energy sources have emerged. It is determined the global issues by social studies teachers; ozone layer perforation, health problems, environmental problems, water pollution, wars and global warming were perceived. Social studies teachers have written the names of 19 organizations to solve global problems. Social studies teachers identified global issues in Turkey and the world; wars, racism, climate change, global warming, food problems, environmental problems, endangered animals, ozone depletion, energy resources depletion, health problems and overpopulation. Social studies teachers to raise awareness of global problems; awareness raising, recycling, media use, increasing money allocated to tackle global problems, making live examples, making government policy, project incentives, putting into textbooks, making TV programs, documentaries and films and making civil society organizations more functional. Social studies teachers to prevent global problems; recycling, training, sensitizing and raising awareness, social media, avoiding the environment, avoiding the use of consumable energy sources, exemplifying students, becoming members of non-governmental organizations and taking an active role.Key Words: Social Studies, Teacher, Global Issues, Perception, Curriculum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sorunlara ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of social studies teachers about global issues | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-13 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social problems | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10255093 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551965 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Bilim Dalı | |