Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Suriyeli öğrenciler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaştan, Yüksel | |
dc.contributor.author | Alpaslan, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40175 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de yaşama dâhil olan Suriyeli çocukların hayata ve yaşadıkları yere adapte olmaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Bunu sağlarken de en büyük görev sığınmacı çocukları eğiten öğretmenlere düşmektedir. Türkiye Cumhuriyeti kimlik belgesini elde eden sığınmacı çocuklar, e-okul sistemine kayıtlı olarak, devlet okullarında eğitimlerine devam edebilmektedir. Ancak bu süreçte, uyum sorunu, dil sorunu, psikososyal sorunlar, davranış problemleri vb. pek çok sorun ortaya çıkmaktadır. Bir zorunluluk neticesinde ülkelerini terk ederek Türkiye'ye sığınan Suriyeli mülteciler kendileri için hazırlanan kampların dışında Türkiye'nin farklı şehirlerine dağılmışlardır. Antalya da Suriyeliler tarafından tercih edilen şehirlerden biridir. Bu çalışmada Antalya'nın merkez ilçelerinde (Aksu, Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa) görev yapan ve Suriyeli öğrencisi olan Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ile görüşülmüş, onların Suriyeli öğrenciler hakkındaki görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi ile oluşturulmuştur. Bu amaçla Antalya'nın merkez ilçelerinde görev yapan 20 Sosyal Bilgiler Öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup, elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Syrian children's lives and have to adapt to life in Turkey, including where they live, which is trying to provide. In providing this, the greatest task falls on our teachers who train asylum seekers. Asylum-seeking children who obtained the identity documents of the Republic of Turkey, as registered with the e-school system, it is able to continue their education in state schools. However, in this process, adaptation problem, language problem, psychosocial problems, behavior problems etc. many problems arise.Syrian refugees who took refuge in Turkey to leave the country must result in a scattered in different cities of Turkey are prepared for them outside the camp. Antalya is one of the cities preferred by the Syrians. In this study, Social Studies Teachers who were working in the central districts of Antalya (Aksu, Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa) and Syrian students were interviewed.This research was formed in the qualitative research method. For this purpose, 20 Social Studies teachers working in central districts of Antalya were interviewed. In the study, semi-structured interview form which is one of the qualitative research techniques has been used and the data has been analyzed with content analysis technique. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Suriyeli öğrenciler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of social studies teachers' opinions about the Syrian students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-27 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Syria | |
dc.subject.ytm | Syrians | |
dc.subject.ytm | Emigrants | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.identifier.yokid | 10246657 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549597 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Bilim Dalı |