Show simple item record

dc.contributor.advisorKöse, Erdoğan
dc.contributor.authorÇinar, Halime
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:59Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40173
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, örtük program kapsamında huzurevi ziyaretlerinin ortaokul düzeyindeki öğrencilerin sosyal gelişimlerini nasıl etkilediğinin, yaşlıların dünyasını nasıl algıladıklarının belirlenmesi ve kuşaklar arası iletişime ne gibi etkileri olduğunu belirlemektir.Araştırma, nitel araştırmanın betimsel analiz desenine göre, yarı yapılandırılmış alan çalışması olarak yürütülmüştür. Çalışma grubu ise, Antalya ili Manavgat ilçesi 15 Temmuz Şehitler İmam Hatip Ortaokulu'ndaki20 kişiden oluşan 12-13 yaşlarında gönüllü öğrencilerden seçilmiştir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak gözlem formu ve görüşme kayıtları kullanılmıştır. Uygulama gönüllü öğrencilerin 8 hafta boyunca Manavgat Belediyesi Huzurevi ziyaretlerinin gözlemlenmesi ile gerçekleştirilmiştir. Gözlem sonuçları tablo oluşturularak betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda huzurevi ziyaretlerinin sıklığı arttıkça öğrencilerin sosyal becerilerinde olumlu yönde değişimler olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerde ziyaretler neticesinde; kendine güven duygusunun arttığı, empati, sorumluluk, iletişim, kendini ifade edebilme, ilişkiyi başlatma ve sürdürme becerilerinin geliştiği belirlenmiştir. Ayrıca kız öğrencilerin sosyal yönden erkek öğrencilere göre daha aktif olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal gelişim, örtük program, ders dışı etkinlikler, huzurevi.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine how the visits to nursing homes affect the social development of the students at the secondary school level, how they perceive the world of the elderly and how it affects the intergenerational communication.The research was carried out as a semi-structured field study according to the descriptive analysis of the qualitative research. The sample group was selected from volunteer students at the age of 12-13, consisting of 20 people from the Manavgat 15 Temmuz Şehitler İmam Hatip Ortaokulu. Observation form and interview records were used as data collection tool. The application was accomplished by observing the visits of the Municipality of Manavgat Nursing Home for 8 weeks. Observation results were analyzed in the chart by descriptive analysis. As a result of the research, it has been observed that the more the frequency of the visits to nursing home increases, the more positive changes have been seen in social skills of students.As a result of the visits; It was determined that self-confidence increased, empathy, responsibility, communication, self-expression, starting and sustaining the relationship skills developed of the students.In addition, it was concluded that female students were more active than male students.Key words: Social development,the hidden curriculum, extracurricular activities, nursing home.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleders dışı etkinliklerin öğrencilerin sosyal gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of exracurricular activites on students social development (Nursing home activity example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278708
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572637
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess