Işık kirliliği hakkında ortaokul 5. sınıf öğrencileri ile fen bilgisi öğretmenlerine ait bilgi düzeylerinin saptanması
dc.contributor.advisor | Taner, Memduh Sami | |
dc.contributor.author | Sağlam, Ayşenur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:27:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:27:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40171 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ışık kirliliği hakkında ortaokul öğrencileri ile fen bilgisi öğretmenlerine ait bilgi düzeylerinin saptanması amacıyla görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma tekniği kullanılmış olup, durum çalışması desenindedir. Araştırmada veri toplamak amacı ile görüşme tekniği kullanılmış, bu amaçla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Çalışma grubu Antalya il merkezinde yaşayan 5'er öğrenci ve 5'er öğretmen olmak üzere toplam 10 katılımcı ile görüşülmüş ve görüşlere ayrıntılı bir biçimde yer verilmiştir.Araştırma sonucunda yapılan görüşmelerde ışık kirliliği ve ayrıca çevre eğitimlerinin bilinçlendirici ve farkındalık sağlayan uygulamalar içerecek şekilde fen bilimleri dersine entegrasyonunun sağlanmasının oldukça önemli olduğu tespit edilmiştir. Işık kirliliği farkındalığını öğrencilerle beraber okul ortamlarında etkinlikler yolu ile çalıştığımızda toplumu oluşturan diğer bireylerin de bilgilenme süreçlerine dâhil olacakları görülmüştür. Bunun da ışık kirliliğinin çevre, insan, bitki ve hayvan yaşamına risklerini doğru ve etkili bir şekilde aktarıldığında, bu konuda daha bilinçli öğrenci, öğretmen ve aileler sayesinde, yerel yönetimler ve merkezi kanun yapıcıların çevrenin korunmasına ve ışık kirliliği ile ilgili düzenlemelerin oluşturulmasına yönelik daha duyarlı yaklaşım ve politikaların üretilmesi ile mümkün olması beklenmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to present opinions regarding the middle school students and science teachers knowledge level about light pollution. Qualitative research technique was used in the research which has the characteristics of case study. In the research, interview technique was used to collect data and a semi-structured interview form was prepared for this purpose. The study group that was interviewed consisted of 10 participants which included 5 students and 5 teachers living in the province of Antalya and all the ideas were specified in detail. As a result of the research, we observed the light pollution and integration of environmental education to science course by implementations are important in the interviews and they provide awareness. When we worked with the students in the school environments through activities, this awareness made contribution to the enlightenment processes of the other individuals who form the society.In this way, when we explain the risk of light pollution which is negative effector on the human life, plants and animals in the correct way, local authorities and central lawmakers will provide more sensitive regulations and policies regarding light pollution and environmental protection by conscious students, teachers and families. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Işık kirliliği hakkında ortaokul 5. sınıf öğrencileri ile fen bilgisi öğretmenlerine ait bilgi düzeylerinin saptanması | |
dc.title.alternative | Determination of knowledge levels of middle school 5th grade students and science teachers about light pollution | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-14 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pollution | |
dc.subject.ytm | Light | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Level of knowledge | |
dc.subject.ytm | Environmental pollutants | |
dc.identifier.yokid | 10236579 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 536884 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |