Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkaya, Hilmi
dc.contributor.authorTürel, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:52Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40163
dc.description.abstractBu çalıĢma sosyal bilgiler dersinde Google Earth kullanımının öğrencilerin baĢarısı ve derseyönelik tutumu üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıĢtır. Bu amaçdoğrultusunda çalıĢma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene uygun olarakhazırlanmıĢtır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Antalya‟da bulunan bir ortaokulda 26‟sıdeney 26‟sı kontrol grubunda olmak üzere 52 tane yedinci sınıf öğrencisinin katılımıylagerçekleĢtirilen çalıĢmada nicel veri toplama yöntemleri kullanılmıĢtır. Uygulama kapsamındayedinci sınıf sosyal bilgiler dersi konularından olan `Ekonomi ve Sosyal Hayat` ünitesi,deney grubuna araĢtırmacı tarafından hazırlanan Google Earth yardımıyla, kontrol grubuna iseöğretim programına uygun Ģekilde anlatılmıĢtır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerSPSS 23.00 üzerinde betimsel istatistik ve t-testi teknikleri yoluyla analiz edilerekyorumlanmıĢtır. AraĢtırma verilerinin analizi sonucunda sosyal bilgiler dersinde Google Earthkullanımının öğrencilerin baĢarısı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu, fakat sosyalbilgiler dersinde Google Earth kullanımının öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerindeanlamlı düzeyde bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaĢılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda ortayaçıkan sonuçlar ilgili çalıĢmaların sonuçları ile karĢılaĢtırılmıĢtır. AraĢtırmanın bulgularınadayalı olarak, araĢtırmacılara ve uygulayıcılara yönelik bazı önerilerde bulunulmuĢtur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Yedinci Sınıf, Google Earth, Akademik Başarı, Tutum
dc.description.abstractThis study was designed to determine the effects of the use of Google Earth on students'achievement and attitude towards the social studies course. For this purpose, the study wasprepared according to the quasi-experimental design with pretest-posttest control group. In the2017-2018 academic year, the study was conducted with the participation of 52 seventh gradestudents in a middle school in Antalya. `The Economics and Social Life` unit, which is one ofthe seventh grade social studies courses, was taught to the experimental group by usingGoogle Earth prepared by the researcher and the control group as appropriate to the existingcurriculum. The data obtained from the application were analyzed by using descriptivestatistics and t-test techniques on SPSS 23.00. As a result of the analysis of the research data,it was concluded that the use of Google Earth in the social studies course had a significanteffect on the students 'success, but the use of Google Earth in social studies did not have asignificant effect on students' attitudes towards the course. The results of the study werecompared with the results of the related studies. Based on the findings of the study, somesuggestions were made to the researchers and practitioners.Key Words: Social Studies, Sevent Grade, Google Earth, Academic Achievement, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYedinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde google earth kullanımının öğrenci başarı ve tutumları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using google earth towards students' avhievement and attiudes in social studies course of seven graders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-29
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmGoogle Earth
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid10256752
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555165
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess