Türk eğitim sisteminde yönetici atama yönetmeliği ve liyakat sistemine eğitim yöneticilerinin bakış açıları: Bir durum çalışması
dc.contributor.advisor | Günbayı, İlhan | |
dc.contributor.author | Doğan, Abbas | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:27:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:27:50Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40161 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde ` Yönetici Atama Yönetmeliği ` ve `Liyakat Sistemi ` ile ilgili Eğitim Yöneticilerinin karşılaştığı problemler araştırılmıştır. Araştırma betimsel nitel bir araştırma olup, nitel araştırma desenlerinden de iç içe geçmiş çoklu durum deseni çalışmasıdır. Örneklem olarak, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yapılmıştır. Antalya İli Konyaaltı ilçesinde bulunan devlet okullarında görev yapmakta olan Okul Yöneticilerinden çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 7 Okul Yöneticisi çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada veriler bireysel görüşme tekniği ve mevzuata dayalı dokümanlarla toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 30-45 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip betimsel analize tabi tutulmuş ve görüşler üst ve alt temalar altında kategorileştirilmiştir. Araştırma sonuçları, belirtilen temalar altında Okul Yöneticilerinin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, Okul Yöneticilerinin yaşadıkları yönetimsel sorunları anlama ve bu sorunların nasıl çözüleceği konusunda ipuçları sunmaktadır.Anahtar Sözcükler:Eğitim Yöneticisi, Seçme, Liyakat, Mülakat | |
dc.description.abstract | In this study, it was tried to investigate the problems experienced by the Education Managers about Administrative Appointment Regulation and Merit System in Turkish Education System. The research is a descriptive qualitative research with a descriptive case study design. As an example, a convenient sampling technique was used. 7 School Administrators willing to participate in the study from school administrators who worked at public schools in Konyaalti district of Antalya Province were selected as working group. The data were collected through individual interview technique and legislation based documents. The interviews with the semi-structured interview forms for 30-45 minutes were recorded and descriptively analyzed and the opinions were categorized under main and sub themes. The results of the research include findings reflecting the views of School Administrators under the themes mentioned, and these findings provide clues about how to understand the administrative problems experienced by School Administrators and how to solve these problems.Keywords: Training Manager, Selection, Appointment, Merit, Interview | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk eğitim sisteminde yönetici atama yönetmeliği ve liyakat sistemine eğitim yöneticilerinin bakış açıları: Bir durum çalışması | |
dc.title.alternative | Administrative administration administration in the Turkish education system and look at a glance training managers: A case study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Principal selection | |
dc.subject.ytm | Appointments | |
dc.subject.ytm | Task mapping | |
dc.subject.ytm | Merit | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10257656 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 555403 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |