Matematik öğretiminde karikatürlerle zenginleştirilmiş eğitsel matematik hikayelerinin kullanılmasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Barut, Sevda | |
dc.contributor.author | Ünüvar, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:27:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:27:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40159 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, eğitsel matematik hikayeleri ve mizah içerikli karikatürlerin matematik öğretiminde kullanılmasının; öğrencilerin akademik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına, negatif tamsayılara yönelik tutumlarına ve matematik kaygılarına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Antalya'nın Kepez ilçesindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 27'si deney, 27'si kontrol grubu olmak üzere toplam 54 ortaokul 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulamada kullanılan eğitsel matematik hikayeleri ve mizah içerikli karikatürler araştırmacı tarafından hazırlanmış, daha sonra uzman görüşleri ile düzenlenmiştir. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin toplanması amacıyla Tamsayılar Başarı Testi, Sayı Örüntüleri ve Cebirsel İfadeler Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği, Negatif Tamsayılar Tutum Ölçeği ve Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Tamsayılar Başarı Testi ile Sayı Örüntüleri ve Cebirsel İfadeler Başarı Testi geçmiş yıllarda çıkmış DPY ve OKS sınav sorularından hazırlanmış ve güvenilirlik çalışmaları yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmış, Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk Testleri, Leneve Testi ve t-Testinden yararlanılmıştır. Ayrıca hikaye ve karikatür çalışmalarının sonlarına eklenen sorularla öğrencilerin uygulamalara dönük düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda, eğitsel matematik hikayeleri ve mizah içerikli karikatürlerin matematik öğretiminde kullanılmasının, öğrencilerin akademik başarılarını anlamlı şekilde arttırdığı ve öğrencilerin negatif tamsayılara yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerinin matematik kaygılarında azalma olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin uygulamalarla ilgili olumlu düşünceler geliştirdikleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the effects of using educational mathematical stories and humorous cartoons on mathematics teaching to student's academic achievement, attitudes towards mathematics, attitudes towards negative integers and math anxiety. The sample consist of 54 students from 6. class of a state school at Kepez, Antalya in the 2017-2018 academic year. 27 of the sample is the control group and the other 27 is the experimental group. Educational mathematics stories and humorous cartoons are prepared by the researcher and then arranged with expert opinions. In the study, quasiexperimental pre test-post test control grouped design is used. In order to collect quantitative data; Integer Success Test, Number Patterns and Algebraic Expressions Achievement Test, Math Attitude Scale, Negative Integer Attitude Scale and Math Anxiety Scale are used. Integer Success Test and Number Patterns and Algebraic Expressions Achievement Test are prepared from the national exam questions which were done in the past years and the reliability studies are conducted. SPSS is used as the analytical tool and Kolmogorov Smirnov Test, Shapiro-Wilk Test, Leneve Test, t-Test are used for the analysis of quantative data. In addition, student's opinions about applications are tried to be determined with the questions added to the end of the stories and cartoons. According to the results of analysis it was determined that the use of educational mathematics stories and humorous cartoons significantly increased student's academic success and positively affected their attitudes towards negative integers. In addition, it is observed that the students developed positive thoughts about the applications. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretiminde karikatürlerle zenginleştirilmiş eğitsel matematik hikayelerinin kullanılmasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using educational mathematics stories enriched with cartoons in mathematics teaching to student's mathematics achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-18 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Enriched education program | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching through storytelling | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10234469 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538412 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |