Babil yönteminin çalışma yapraklarıyla öğretiminin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi
dc.contributor.advisor | Orhon, Günseli | |
dc.contributor.author | Özdoğan Yayla, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:27:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:27:47Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40157 | |
dc.description.abstract | Matematik hem önemli bilimsel bir disiplin hem de formel eğitimin en temel parçasıdır. Zorunlu eğitimin bütün dönemlerinde öğrenciler matematik eğitimi almaktadır. Matematik eğitimi üzerine yapılan araştırmaların büyük bir bölümü öğrencilerin genellikle matematik dersinde zorlandıklarını göstermektedir. Bu doğrultuda verilen eğitimin daha nitelikli ve kalıcı olabilmesi için neler yapılabileceği de pek çok araştırmaya konu olmuştur. Bu çalışmada matematiğin özel bir alanı olan kareköklü ifadeler konusunda bilinen en eski yöntemlerden biri olan `Babil yöntemi` nin kullanılmasının öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Statik grup karşılaştırmalı desen kullanılarak yapılan bu çalışmaya toplam 32 8. Sınıf öğrencisi katılmıştır. Deney grubunda (N= 16) karekök hesaplamada Babil yöntemi kullanılarak, kontrol grubunda (N= 16) ise ders kitabında yer alan yöntemler kullanılarak ders işlenmiştir. Öğretim süreci sonunda uygulanan matematik sınavı kalıcılığı tespit etmek amacıyla üç ay sonra tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 12 programı ile analiz edilmiştir. Veri analizi sonucunda kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha yüksek başarı gösterdiği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara yönelik tartışma çalışmada yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Matematik, Matematik Öğretimi, Kareköklü Sayılar, Babil Yöntemi, Akademik Başarı | |
dc.description.abstract | Mathematics is the most fundamental part of both an important scientific discipline and formal education. In all periods of compulsory education, students receive mathematics education. Most of the researches on mathematics education show that students are often forced to do mathematics. What can be done in order to be more qualified and permanent in the education given in this direction has been the subject of many research. In this study, it is aimed to determine the effect of using `Babylonian method which is one of the oldest known methods on square root, which is a special field of mathematics, on student success and permanence. A total of 32 8th grade students participated in this study, which was done by using static group comparative pattern. In the experimental group (N = 16), the square root was calculated using the Babylonian method and in the control group (N = 16) the lesson was taught using the methods included in the textbook. The mathematics test applied at the end of the teaching process was applied again after three months in order to determine the permanence. The data were analyzed with SPSS 12 program. As a result of data analysis, it was determined that female students showed higher success than male students. The discussion of the findings is included in the study.Key Words: Mathematics, Mathematics Teaching, Rooted Numbers, Babylonian Method, Academic Achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Babil yönteminin çalışma yapraklarıyla öğretiminin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Babylonian method instruction with worksheets on achievement and retention | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Babylonian | |
dc.subject.ytm | Worksheets | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10245148 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549091 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |