Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdil, Kenan
dc.contributor.authorGülümser, Eslem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:27:56Z
dc.date.available2020-12-29T11:27:56Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/401572
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitim yapılarının kullanışlılığı hakkında öğretmenlerin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır.Araştırma, Kırklareli ilinin Lüleburgaz ilçesinde, özel ve devlet okullarının, ilkokul ve ortaokul kademelerinde görev yapan 20 gönüllü öğretmeniyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu; kişisel bilgiler, eğitim yapılarının fiziki durumları, kullanışlılığı ve problemlerini ortaya koymak için kullanışlılık açısından, estetik açıdan ve mali açıdan olmak üzere üç bölümü içeren sorular sorulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır.Araştırma bulguları, son yıllarda yeni yapılan eğitim yapılarının kullanışlı olduğu ancak geçmişte yapılmış olan eğitim yapılarının, sürdürülebilir olmadığından günümüzde hala kullanışsız olarak kullanılmaya devam ediliyor olmasıdır.
dc.description.abstractIn this research, teachers opinions about the usefulness of educational structures were tried to be determined.The study was conducted with 20 volunteer teachers working in primary and secondary schools of private and public schools in Lüleburgaz district of Kırklareli province. Semi-structured interview form developed by the researcher was used as data collection tool. Interview form; personel infermation, physical condition of educational structures, usefulness and problems in order to reveal the usefulness, aesthetic and financial aspects of the three questions were asked. Descriptive analysis technique was used for data analysis.The findings of the research indicate that the recent educational structures have been useful, but that the educational structures that were built in the past are still unsuitable because they are not sustainable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yapılarının kullanışlılık durumuna ilişkin öğretmen görüşleri (Lüleburgaz ilçesi örneği)
dc.title.alternativeTeachers views on education structures according to usage (Example of Lüleburgaz district)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool buildings
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmUsefulness
dc.subject.ytmEducational buildings
dc.identifier.yokid10325353
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616192
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess