Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşdelen Karçkay, Arzu
dc.contributor.authorYüce, Asli
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:43Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40151
dc.description.abstractBu araştırma, algılanan sosyal destek, öz yeterlik algısı ve cinsiyetin ergenlerin akademik yılmazlıklarını yordama gücünü ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada demografik bir özellik olan cinsiyete de yordayıcı değişken olarak korelasyon analizinde yer verilmiştir. Ayrıca cinsiyet ile akademik yılmazlık arasındaki ilişki incelenmiş, ergenlerin sahip olduğu akademik yılmazlığın cinsiyete dayalı olarak anlamlı bir değişim gösterip göstermediğine bakılmıştır. Araştırma, yordayıcı korelasyonel araştırma olarak tasarlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa, Döşemealtı ve Konyaaltı ilçelerinde bulunan 2 Meslek Lisesi, 3 Anadolu Lisesi, 1 Sosyal Bilimler ve 1 de Fen Lisesi olmak üzere toplam 7 lisenin 10 ve 11. sınıflarında eğitim gören öğrencileri oluşturmaktadır. Söz konusu okul ve sınıflarda 1070 öğrenciye ulaşılmış, bu öğrencilerden risk tablosuna işaretleme yapan 677 öğrenci seçilerek örnekleme son hali verilmiştir. Araştırma verilerinin toplanması için öğrencilere; `Akademik Yılmazlık Ölçeği`, `Algılanan Sosyal Destek Ölçeği` ve `Öz Yeterlik Algısı Ölçeği` uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde Aşamalı Çoklu Regresyon Analizi ve Bağımsız Örneklemler İçin t Testi analizi kullanılmıştır. Yapılan Çoklu Regresyon Analizi sonucunda ergen öğrencilerin yılmazlıklarının akademik öz yeterlik algısı, sosyal öz yeterlik algısı, cinsiyet ve algılanan sosyal destek tarafından manidar olarak yordandığı görülmüştür. Söz konusu dört değişkenin birlikte akademik yılmazlığın yaklaşık %34'ünü açıkladığı ortaya konulmuştur. Bunun yanı sıra, ergenlerde akademik yılmazlığın cinsiyete bağlı olarak anlamlı şekilde değişim gösterdiği ve erkeklerin akademik yılmazlıklarının kızlara göre daha yüksek olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study was conducted in order to shed light on the prediction power that percieved social support, self efficacy and gender have in academic resilience. Gender, as a demographic variable was also included in the analysis as a predictive variable. Furthermore, the relation between the gender and academic resilience was analysed in order to see if the academic resilience varied meaningfully based on gender. This study was conducted as a predictive correlational research. The study population was consisted of 10th and 11th grade high school students from 7 different high schools (2 vocational, 3 Anatolian, 1 science and 1 social study high schools) located in Muratpaşa, Döşemealtı and Konyaaltı districts in Antalya. In these high schools, 1070 students were reached and asked to complete research questionnaires. Out of all participants, 677 students who had checked at least one item on the risk table were selected to form the final study population. The research data has been collected with `Academic Resilience Survey`, `Perceived Social Support Survey` and `Self-efficacy Survey`. Stepwise Multiple Regression Analysis and Independent Sample t Test were used to analyse the collected data. Results pointed out that the adolescences' academic resilience was predicted significantly by academic self-efficacy, social self-efficacy, gender and perceived social support. Those four independent variables together explained 34% of the academic resilience of high school students. Finally, the study showed that adolescences' academic resilience varied significantly with gender and boys were more resilient compared to girls.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenlerde akademik yılmazlığın yordayıcıları olarak algılanan sosyal destek ve öz yeterlik algısı
dc.title.alternativePercieved social support and self efficacy as predictors of academic resiliencein adolescence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10269587
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564809
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess