Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Türkan
dc.contributor.authorKulaksiz, Selma
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:40Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40147
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Eğitim Yönetimi ve Denetimi yüksek lisans mezunu okul yöneticilerinin teknik özellikleri, insan ilişkileri ve kavramsal becerilerinin yönetsel etkililiğine olan etkisini, öğretmen algıları ile analiz etmektir. Yöneticilerin etkililik düzeylerini belirlenerek, eğitim yönetimi ve denetimi alanında aldıkları lisansüstü eğitimin yararı yorumlanacak ve öneriler verilecektir. Okul yöneticilerinin yönetsel etkililiği üç alt boyutta ele alınmıştır. Bu alt boyutlar; teknik beceriler, insan ilişkileri ve kavramsal beceriler olarak sınıflandırılmıştır.Araştırma Antalya ili Merkez ilçelerindeki resmî temel ve ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan toplam 250 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Richard L. Andrews tarafından geliştirilen ve 1994 yılında Aksu tarafından Türkçeye uyarlanan `Okul Müdürlerinin Etkililiği` anketi kullanılmıştır. Anketin güvenirlik çalışmalarında iç tutarlık anlamında güvenirlik düzeyleri ve madde-test korelasyonları test edilmiştir. Standardize edilmiş Cronbach's Alpha katsayılarının ve madde-toplam puan korelasyonlarının, gerek anketin bütününde gerekse alt boyutlar düzeyinde, mükemmele yakın ve oldukça yüksek olduğu görülmüştür. Anketin geçerlik çalışmalarında, yapı geçerliğine yönelik olarak doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Elde edilen çıktılar kurulan DFA modelinde, veri-model uyumunun yüksek düzeyde ve manidar olduğunu göstermiştir.Verilerin analizinde parametrik olmayan istatistiki teknikler kullanılmıştır. Bu kapsamda her bir araştırma problemine yönelik hipotezler oluşturulmuş, bu hipotezler 'Mann-Whitney U testi', 'Kruskall-Wallis H testi' ve 'Tamhane çoklu karşılaştırma testi' ile test edilmiştir.Analizler sonucunda elde edilen bulgular göstermektedir ki; erkek müdürlerin, 16 yıldan fazla yöneticilik yapan müdürlerin ve aynı okulda 6 ile 10 yıl arasında yöneticilik yapan müdürlerin yönetsel etkililik düzeyleri diğer müdürlere göre anlamlı şekilde farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this course is to analyze the effects of technical skills,human relations and conceptual skills on managerial effectiveness of teachers who have received graduate education in the field of Educational Administration by teachers perceptions. By determining the level of effectiveness of managers, the benefit of graduate education in the field of education management and supervision will be interpreted and recommendations will be given. The managerial effectiveness of school administrators is discussed in three sub-dimensions. These sub-dimensions; technical skills, human relations and conceptual skills.The research has been carried out with the participation of 250 teachers who are working in public primary and secondary schools, in Antalya. `The Effectiveness of School Principals' survey, which was developed by Richard L.Andrews and was adapted to Turkish by Aksu in 1994, has been used as a data collection tool. Reliability level and item-test correlations of survey has been tested for the internal consistency. Coefficients and item-total correlations of the standardized Cronbach's alpha on both sub-dimensions and survey have been seen quite high and close to perfection. In the validity of the questionnaire studies, confirmatory factor analysis has been used for construct validity. Outputs on the DFA model have shown that the model data fit is high and meaningful.Non-parametric hypothesis tests were used to analyze the data. In this context, hypotheses were generated for each of the research problem and these hypotheses were tested with 'Mann-Whitney U-test', 'Kruskal-Wallis H test' and 'Tamhane multiple comparison test'.The results of the analyses show that the levels of effectiveness level of the principals of male principals, principals who manage for more than 16 years, and principals who manage for 6 to 10 years in the same school differ significantly from other principals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yönetimi ve denetimi yüksek lisans mezunu okul yöneticilerinin yönetsel etkililik düzeyleri
dc.title.alternativeAdministrative effi̇ci̇ency levels of school managers wi̇th master's degree in education administration and supervision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10269127
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571298
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess