Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Süleyman
dc.contributor.authorSolak, Yildirim
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:38Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40143
dc.description.abstractBu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda 2023 eğitim vizyonunun uygulanabilirliğini eğitim yöneticilerinin bakış açısından saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma; nitel bir çalışma olup,araştırmadadurum çalışması tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın farklı türdeki okullarda görev yapan eğitim yöneticileriile gerçekleştirilmesi sebebiyle araştırmada durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu2018-2019 eğitim-öğretim yılı, Antalya ili Kepez İlçesinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bulunan resmi ilkokul,ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 20 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, katılımcıların verdiği cevaplar ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Araştırma verileri, transkript işlemi sonrası içerik analizine tabi tutulmuştur.Araştırmada içerik analizinin bir öğesi olan frekans ve yüzde analizi kullanılmış;katılımcı görüşleri ana tema ve kodlar altında taslak temalar halinde kategorileştirilmiş ve uzman görüşü alınarak son şekli verilmiştir. Bu temalandırma sonucu oluşan temalar da frekanslarına göre tablolar şeklinde bulgular kısmında yer verilmiştir.Ayrıca temalar, katılımcılardan doğrudan alıntılarla desteklenerek araştırmanın inandırıcılığı yükseltilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen temel bulgu, katılımcılar 2023 eğitim vizyonunu genel anlamda değişim, gelişim, yenilenme, insanı merkeze alan eğitim anlayışı, yetenek ve beceri temelli eğitim, üretken toplum olarak ifade etmişlerdir. 2023 vizyonunda yer alan politikaların uygulanabilmesinin ise insan kaynaklarının etkili kullanılması, eğitim finansman politikalarının etkililiği, dönütler ve politik istikrara bağlı olduğunu ifade etmektedirler.Katılımcılar 2023 eğitim vizyon belgesinde yer alan temel eğitim ve ortaöğretim politikalarıyla ilgili olarak ise öğretim programı, ders sayısı, teneffüs süreleri, beceri atölyeleri gibi uygulamaların yeniden yapılandırılmasını, yenilikçi uygulamalara yer verilmesini olumlu şekilde görmektedirler. Vizyon belgesinde yer alan insan kaynakları yönetimi politikalarının uygulanabilirliğinin ancak liyakat ve kariyer planlamasına, işbirliği ve dayanışmaya, meslek kanunun çıkartılması ve sürece bağlı olduğunu ifade etmişlerdir. 2023 eğitim vizyonunda yer alan finansman politikalarının okulların ekonomik sorunlarını çözmede yeterli olması için planlama ve paydaş ilişkilerine gereken önemin verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bu bağlamda araştırmadan elde edilen sonuçlar ve katılımcıların görüşlerinden hareketle uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler:2023 Vizyon, Misyon, Eğitim Yöneticisi
dc.description.abstractThis study was carried out in order to determine the applicability of the 2023 educational vision in the institutions affiliated to the Ministry of National Education from the perspective of educational administrators. This research; A qualitative study, a case study technique was used in the study. Since the study was carried out with the education managers working in different types of schools, the study used holistic multi-state design from case study technique designs.The study group consisted of 2018-2019 education managers who work in primary and secondary schools and high schools affiliated to the Ministry of National Education in Kepez, Antalya. In the research, semi-structured interview form consisting of open-ended questions was used as data collection tool and the answers of the participants were recorded on the voice recorder. Research data were subjected to content analysis after transcript processing. Frequency and percentage analysis were used as part of the content analysis. Participants' opinions are categorized into draft themes under main themes and codes and finalized by expert opinion. Themes created as a result of these themes are given in the form of tables according to their frequency.In addition, the themes were supported by direct quotations from the participants and the credibility of the research was increased. As a result of the study, the main finding of the participants was that the 2023 basic vision was expressed as a society based on change, development, renewal, human centered understanding, talent and skill based education. The implementation of the policies of the 2023 vision is thought to be due to the effective use of human resources, the effectiveness of the training financing policies, the process and political stability.As regards the primary education and secondary education policies in the 2023 vision document, the participants see the restructuring of concepts such as curriculum, number of courses, duration of breaks, skill workshops, and inclusion of innovative practices. They stated that the applicability of the human resources management policies included in the vision document only depends on merit, cooperation, professional law and the process. 2023 stated that planning policies and stakeholder relations should be given importance in order to be able to solve the economic problems of schools. In this context, suggestions were given to the practitioners and researchers based on the results of the research and the opinions of the participants.Key Words: 2023 Vision, Mission, Training Manageren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin görüşleri bağlamında 2023 eğitim vizyonu
dc.title.alternative2023 education vision in the context of education admininstrators' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10268913
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564697
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess