Show simple item record

dc.contributor.advisorBarut, Sevda
dc.contributor.authorKatipoğlu, Sevde Nur
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:36Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40141
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf matematik dersi ondalık sayılar konusunun hikaye yoluyla öğretiminin, öğrencilerin matematik başarısına, matematik kaygısına ve matematik tutumuna etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Çalışma öntest-sontest desenli yarı deneysel bir çalışmadır. Uygulama süresince matematik dersi deney grubunda hikaye yoluyla anlatılmış, kontrol grubunda ise geleneksel sunuş yoluyla öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İzmir ili Bornova ilçesinde amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen bir ilkokulun 5. sınıfına devam eden toplam 64 öğrenciyle yürütülmüştür. Verilerin toplanması için matematik başarı testi, matematik kaygı ölçeği ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler, araştırmacı tarafından önceden hazırlanan derecelendirme ölçeğine göre puanlandırılmıştır ve analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; hikaye yoluyla öğretimin geleneksel yönteme göre matematik başarısını artırmada ve matematik kaygısını azaltmada etkili olduğu tespit edilmiştir. Matematik tutum puanları her iki grupta da artmış fakat anlamlı bir artış olmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine whether the use of narrative method in primary school 5th grade mathematics class is effective for students' mathematics achievement and mathematics attitude. The study is a semi-experimental study with pretest-posttest design. During the course of the application, the mathematics lesson was explained by using the narrative method in the experimental group and the traditional presentation method was used in the control group. The study was carried out with a total of 64 students who attended the 5th grade of a primary school selected by the purpose sampling method in Bornova district of İzmir province. Mathematical achievement test, mathematics anxiety scale and mathematics attitude scale were used for data collection. The collected data were scored and analyzed according to the scale previously prepared by the researcher. According to the analysis results; it has been found that the training with the help of the narrative method is more successful than the traditional teaching method in increasing the mathematics success and the mathematical attitude according to the traditional method. Math attitude scores increased in both groups but did not increase significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHikaye yoluyla matematik öğretiminin öğrencilerin matematik başarısına etkisi
dc.title.alternativeEffect of mathematics achievement of students in mathematics teaching methods of using the stories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmMathematics teaching through storytelling
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10265318
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563313
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess