Hızlı okuma tekniğinin ikinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Özkara, Yasin | |
dc.contributor.author | Mergen, Senem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:27:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:27:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40140 | |
dc.description.abstract | Okullarda birçok farklı yönden kaynaklanan sebepler yüzünden okuma, sesli ifade biçiminde kalıp yeterli anlama düzeyine erişememektedir. Söz konusu ihtiyaçtan kaynaklanan bu araştırmada hızlı okuma tekniklerinin ikinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve anlama düzeylerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılının birinci ve ikinci döneminde Antalya ili Kemer ilçesi Göynük Atatürk İlkokulunun ikinci sınıflarında öğrenim gören 20 deney, 20 kontrol grubu olmak üzere 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Deneme Modeli'nin öntest–sontest kontrol gruplu modeli kullanılmıştır. Her iki gruba da deneysel işlem öncesinde öntest olarak 2. Sınıflar İçin Okuduğunu Anlama Başarı Testi, iki farklı metin türü (bilgilendirici ve hikaye edici) üzerinden araştırmacı tarafından hazırlanan metne dayalı okuduğunu anlama testleri ve yine aynı metinler ile gerçekleştirilen okuma hızı tespiti yapılmıştır. Öntest verilerinin toplanmasının ardından deney grubuna Türkçe ders müfredatındaki etkinliklerin yanı sıra 8 haftalık hızlı okuma teknikleri eğitimi verilmiş kontrol grubuna ise sadece Türkçe ders müfredatı uygulanmıştır. Deneysel işlemler sonrasında veri toplama araçları yeniden kullanılarak sontest ölçümleri yapılmış ve analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre uygulama öncesinde deney ve kontrol grubunun tüm puanlarının birbirine yakın olduğu görülmektedir (p<0.05). Deney sonrası değişimler incelendiğinde, deney öncesinde gruplar arasında anlamlı fark olmayan başarı testi ve bilgilendirici türdeki metnin test puanları arasındaki farklar anlamlı hale gelmiştir (p<0.05). Bu durum, ortalamaların deney grubunda daha yüksek olduğu düşünüldüğünde, deney grubunda uygulamanın başarı testi ve bilgilendirici türdeki metnin test puanlarının artmasını sağladığı ifade edilebilir. Deney grubunda tüm bu artışlar istatistiksel olarak anlamlıyken (p<0.05), kontrol grubunda ise hikaye edici türdeki metnin ve bilgilendirici türdeki metnin test puanları arasındaki farklar istatistiksel olarak anlamlı değildir (p>0.05). | |
dc.description.abstract | Due to many different reasons in schools, reading cannot reach a sufficient level of comprehension in the form of a voice statement. The aim of this study is to evaluate the effect of the speed reading techniques on the reading speed and comprehension levels of second grade students.The population of the study consisted of second year students who were educated in the province of Antalya, and the sample consisted of 40 students, 20 of them being in the second class of Göynük Atatürk Elementary School in Kemer province of Antalya in the first and second term of 2018-2019 academic year. In the research, pretest-posttest control group model was used. Both groups were pretested before the experimental procedure and posttest was applied after the experimental procedure.According to the results of the study, it was seen that all the scores of the experimental and control groups were close to each other before the application (p <0.05). When the changes after the experiment were examined, the differences between the achievement test and informative text scores, which were not significantly different between the groups before the experiment, became significant (p <0.05). Considering the fact that the averages are higher in the experimental group, it can be stated that the application provides an increase in the achievement test and informative text scores in the experimental group. While all these increases were statistically significant in the experimental group (p <0.05), the differences between the narrative text and informative text scores were not statistically significant in the control group (p> 0.05). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Hızlı okuma tekniğinin ikinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarına ve okuduğunu anlama düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the speed reading techniques on the reading speed and comprehension levels of second grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-11 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10270960 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 567687 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Bilim Dalı |