Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Türkan
dc.contributor.authorÖzel, Hanife
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:34Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40138
dc.description.abstractGeçmişten günümüze süregelen süreçte kadınların iş yaşamına dahil oldukları ve sayıca erkeklere oranla çok az olsalar da yönetim kadrolarında yer almaya başladıkları görülmektedir. Yönetim kadrosunda yer alan kadınların işlerinde ve ailelerinde yaşadıkları destekleyici ve engelleyici durumların neler olduğu ve bu durumların iş ve aileye etkisi ile ilgili pek çok makale ve tez bulunmaktadır.Nitel desende düzenlenen bu çalışmanın amacı devlet okullarındaki ve özel okullardaki iş ile aile yaşamı arasındaki dengeyi sağlayamayan kadın yöneticilerin yaşadığı iş-aile çatışması ve bu durumla başa çıkma yollarının neler olduğu araştırılmıştır. Dört ilkokul, dört ortaokul ve dört lise olmak üzere on iki özel okulda aynı şekilde dört ilkokul, dört ortaokul ve dört lise olmak üzere on iki devlet okulunda çalışan kadın müdür ve müdür yardımcıları toplamda 24 yönetici katkıda bulunmuştur.Yapılan analizler sonucunda hem devlet okullarında hem de özel okullarda çalışan kadın yöneticilerin çalışma saatlerini düzensiz ve uzun buldukları görülmüştür. Yine her iki sektördeki kadın yöneticiler ailelerinin işlerini olumsuz etkilemesine izin vermediklerini ancak işlerinin aileleri üzerinde olumsuz etkisi olabildiğini ifade etmişlerdir. İş aile çatışmasıyla başa çıkamayan kadın yöneticilerin yöneticilikten ayrılma eğiliminde olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractFrom the past to the present, it can be seen that women are taking more and more place in work life and even though they are very few compared to men, they have started to take part as managers. There are many articles and theses about the supportive and preventive situations experienced by women in the management staff within their families and their work also, effects of these experiences in their work and family life. The aim of this study, which was conducted in the qualitative design, was to investigate the work-family conflict and the ways in which coping with this situation experienced by the women managers of private or public schools who could not balance the work and family life. Twenty four female principals and assistant principals working in schools contributed this study, twelve of them were - four primary schools, four secondary schools and four high schools- from private schools, as well as twelve of them were - four primary schools, four secondary schools and four high schools— from public schools. As a result of the analyzes, it was found out that female managers working in both public and private schools find their working hours irregular and long. Again, women managers in both sectors stated that they do not let their families to negatively affect their jobs, but that their jobs have a negative impact on their family life. Female managers who cannot cope with business/family conflict tend to resign their positions as managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKadın okul yöneticilerinin iş-aile ve aile-iş çatışmalarına ilişkin algıları
dc.title.alternativePerceptions of women school managers about work-family and family-work conflicts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWork-family conflict
dc.subject.ytmWomen managers
dc.subject.ytmRole conflict
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10262240
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562067
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess