Show simple item record

dc.contributor.advisorBarut, Sevda
dc.contributor.authorHot, Mehmet Erdem
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:31Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40134
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim 5. sınıf `Üçgenler ve Dörtgenler` konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımları Geogebra (GGB) ve Geometer's Sketchpad (GSP) kullanımının öğrencinin akademik başarısına ve matematik dersine karşı geliştirdiği tutuma etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Antalya ili Demre ilçesi 80. Yıl Cumhuriyet Ortaokulunda öğrenim gören 87 tane 5. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma kapsamında GGB ve GSP yazılımları kullanılarak dinamik etkinlikler hazırlanmış ve deney gruplarında üç hafta boyunca bu etkinlikler kullanılmış, kontrol grubunda ise ders kitabına bağlı kalınarak ders işlenmiştir. Araştırmanın uygulama süreci toplamda 57 saat sürmüş ve öğrencilere uygulama öncesi ve sonrası Matematik Başarı Testi (MBT) ve Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) uygulanmıştır. Elde edilen veriler tek yönlü varyans analizi ve bağımsız örneklemler t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda incelenen MBT son test sonuçlarına göre Geogebra Deney Grubunun akademik başarı açısından diğer iki gruba göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, Sketchpad Deney Grubunun ise akademik başarı yönünden yalnızca kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. MTÖ sonuçları incelendiğinde ise Geogebra Deney Grubu ve kontrol grubunun matematiğe karşı tutumlarında anlamlı bir farklılık gözlenmezken GSP Deney Grubunun matematiğe karşı tutumunda anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmanın verilerinden yararlanarak matematik öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanımının öğrencilerin akademik başarısını ve matematiğe karşıtutumunu olumlu yönde geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study evaluates the effects of using dynamic geometry softwares Geogebra (GGB) and Geometer's Sketchpad (GSP) in the education of the 5th grade primary school lesson ''Triangles and Quadrangles'' on students' academic performance and their attitudes towards the mathematics course. Participants are 87 fifth grade students of Antalya Demre 80. Yıl Cumhuriyet Secondary School in 2017-2018 academic year. In the study, dynamic activities were prepared using GGB and GSP softwares. In test groups, these activities were used for 3 weeks whereas the mathematicscourse book was followed in the control group. The study lasted 57 hours in total and Mathematics Success Test (MST) and Mathematics Attitude Scale (MAS) were applied to students before and after the practice. The data were collected using one-way ANOVA and independent sample t-test. According to the results of MST,Geogebra experimental group exhibited a considerable progress compared to the other two groups whereas Sketchpad experimental group showed a remarkable progress compared to only control group. According to MAS results, Sketchpad experimental group showed a considerable improvement in their attitudes towards mathematics course whereas no remarkable improvement was observed in the attitudes of Geogebra experimental group and control group. By using the data of this study, it has been concluded that using dynamic geometry softwares in the mathematics education improves the students' attitudes towards the mathematics and academic performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematik öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanımının öğrencilerin matematik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using dynamic geometry software in mathematics teaching on student's mathematics archievements
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10270907
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571766
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess