Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Ahmet Zeki
dc.contributor.authorTiraşoğlu, Cengiz
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:27Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40129
dc.description.abstractBu çalışma, Kahoot! uygulamasının Türkçe öğrenen yabancıların söz varlıklarına olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri için ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir model; nitel verileri için de yarı yapılandırılmış bireysel görüşme kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Akdeniz Üniversitesi TÖMER'de eğitim gören B1 ve B2 kurlarındaki öğrenciler oluşturmaktadır. Deney grubu 9 kız 7 erkek, kontrol grubu ise 7 kız 8 erkek öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde `Normallik Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U-Testi` kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 21.0 programıyla yapılmıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilerin ön test başarı puan ortalaması 36.50, son test başarı puan ortalamaları 39.50'dir. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerin ön test başarı puan ortalaması 38.20, son test başarı puanı ortalamaları ise 41.60'tır. Araştırmanın sonunda, kazanım düzeyi açısından Kahoot! uygulamasının söz varlığı ve bu varlığın gelişimi üzerinde olumlu bir etki yaptığı gözlenmiştir. Bu gelişim, yeterli düzeyde olmadığı için grup ortalamaları arasındaki fark, istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır. Sonuç olarak Kahoot! uygulamasının söz varlığı puanlarını artırmada etkili olamadığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Yabancı dil olarak Türkçe, söz varlığı, Kahoot!
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the effect of Turkish application called Kahoot! on the vocabulary of foreigners who are learning Turkish. In this research, mixed method is applied. For the quantitative data of the research, a semi-experimental model including a pre-test-final test control group is applied. In this respect, for the qualitative data of a research, side structured individual interview is applied. The study group consisted of B1 and B2 class students studying at TÖMER in Akdeniz University during 2018-2019 academic year. The experimental group consisted of 9 girls, 7 boys and the control group consisted of 7 girls and 8 boys. `Normality Test, Wilcoxon Signed Rank Test and Mann Whitney U-Test` were used to analyze the data obtained from the study. The analysis of the quantitative data was fulfilled by SPSS 21.0 program. The average pre-test achievement score of the students in the experimental group was 36.50, and the final test success score was 39.50. The average pre-test achievement score of the students in the control group was 38.20, the average of the post-test success score was 41.60.At the end of the study, the Kahoot! application was observed to have a positive impact on vocabulary and its development in respect of learning outcome level. Since this development was not in a sufficient level, the difference between the group averages was not found out to be statistically significant. As a result, Kahoot! application was ascertained as ineffective in increasing vocabulary scores.Key Words: Turkish as a foreign language, vocabulary, Kahoot!en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretiminde söz varlığını geliştirmeye yönelik web 2.0 araçları: Kahoot! örneği
dc.title.alternativeWeb 2.0 tools in Turkish insrtuction of foreigners to improve vocabulary: Kahoot! example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-10
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign domectic
dc.subject.ytmForeign domestic children
dc.subject.ytmForeigners
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.identifier.yokid10274218
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552897
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess