dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; 2004-2005 öğretim yılında Trakya Üniversitesi,Kırkpınar Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda kayıtlı bulunan 1. 2. 3. ve 4. sınıföğrencilerine ait bazı fiziksel ve biyomotorik özelliklerin belirlenerek birbirileriylekarşılaştırılmasıdır.Bu çalışma öncesinde Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Etik Kurul'undan25.11.2004 tarihinde izin alındı. Çalışmaya Trakya Üniversitesi, Kırkpınar BedenEğitimi ve Spor Yüksek Okulunda 2004-2005 öğretim yılında 1. 2. 3. ve 4. sınıföğrencisi olan, yaşları 18 ile 29 arasındaki toplam 145 öğrenci gönüllü olarak katıldı (73bayan ve 72 erkek) Tüm öğrencilerin yaş, cinsiyet ve sınıfına göre boy uzunluğu, vücutağırlığı, dikey sıçrama mesafesi, durarak uzun atlama mesafesi, mekik çekme sayısı,şınav çekme sayısı, 60 metre sürat ile bayanlarda 400 metre ve erkeklerde 800 metrekoşu testi yapıldı.statistiksel değerlendirmede tek yönlü varyans analizi ile Post-Hocyöntemlerinden Scheffe yöntemi kullanıldı.Sınıflar arası karşılaştırmalarda boy uzunluğu, vücut ağırlığı, dikey sıçrama,mekik çekme, durarak uzun atlama verileri bakımından anlamlı bir farklılıkbulunamadı (p>0.05); şnav çekme ve 60m sürat değerleri bakımından ise anlamlı birfarklılığa rastlandı (p<0.05).Erkek öğrenciler arasında boy uzunluğu, vücut ağırlığı, mekik çekme ve şınavçekme verileri bakımından anlamlı bir farklılık bulunamadı (p>0.05); dikey sıçrama,durarak uzun atlama, 60m sürat ve 800m koşu verileri bakımından ise anlamlı farklılığarastlandı (p<0.05).Bayan öğrenciler arasında boy uzunluğu, vücut ağırlığı, dikey sıçrama, mekikçekme verileri bakımından anlamlı farklılık bulunamadı (p>0.05); şınav çekme, durarakuzun atlama, 60m ve 400m verileri bakımından ise anlamlı farklılığa rastlandı (p<0.05).Bayan ve erkek öğrencilerin sınıflara göre yapılan değerlendirmelerinde fizikselözellikler bakımından anlamlı farklılıklar bulunamazken (p>0.05); biyomotoriközelliklerinde alt sınıflar lehine (1,2 ve 3. sınıf) anlamlı farklılıklara rastlandı (p<0.05).ANAHTAR KEL MELER : Beden Eğitimi, Spor, Egzersiz, Mekik Çekme, DurarakUzun_Atlama | |
dc.description.abstract | Aim of this study is to compare some of the physical and biomotoric features ofthe students, by determining those features, in 1st, 2nd, 3rd, and 4th class of KırkpınarPhysical Education and Sports Faculty, Trakya University in the term of 2004-2005.Before this study started, permission was taken from Trakya University MedicalFaculty Ethics Council on the 25th of November 2004. 145 volunteer students, who arein 1st, 2nd, 3rd, and 4th class of Kırkpınar Physical Education and Sports Faculty,Trakya University with an age variety of 18 and 29 (73 females and 72 males).According to all students? age, sex and class, height, weight, vertical jump,standing long jump, push-ups, sit-ups, 60 m sprint, for women 400 m and for men 800 mrunning tests were conducted.In the statistical evaluation, one way variant analysis and Scheffe method, one ofthe Post-Hoc methods, were used.In the comparison of the classes, according to the height, weight, vertical jump, sit-up, standing long jump data, no meaningful difference was found (p>0.05); however,there was a meaningful difference according to push-up and 60 m sprint values (p<0.05).Among the male students, according to height, weight, sit-up and push-up, therewas no meaningful difference (p>0.05); but, there was a meaningful difference accordingthe vertical jump, standing long jump, 60 m and 800 m run data (p<0.05).Among the female students, according to height, weight, the vertical jump, sit-updata, there was no meaningful difference (p>0.05); but, there was a meaningfuldifference according to push-up, standing long jump, 60 m and 400 m run data (p<0.05).While no meaningful differences were found according to the physical features inthe evaluation of male and female students, on the other hand (p>0.05); meaningfuldifferences were found according to the biomotoric features in the favor of low gradestudents (classes 1, 2 and 3) (p<0.05).KEY WORDS: Physical Education, Sport, Exercice, Sit-up, Standing Long Jump | en_US |