Meslek yüksekokulu çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerileri ile mizah kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi (MAKÜ örneği)
dc.contributor.advisor | Köse, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Akkaya, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:27:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:27:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40108 | |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitim bir çocuğun hayatının en önemli dönemlerinden biridir. Bu dönemhem çocuğun öğrenme becerisinin en üst düzeyde olduğu, hem de gelişiminin çok hızlıolduğu bir dönemdir. Bu dönemde çocuğa eğitim verecek olan çocuk gelişimi uzmanlarınınalmış oldukları eğitim ve bu çocuklara karşı olan tutum ve davranışları çok önemlidir. Buçalışmanın amacı, meslek yüksekokullarında çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin iletişimbecerileri ile mizah kullanımları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Korelasyonel araştırmayöntemi kullanılarak yapılan bu çalışma, Burdur ili, Bucak ilçesi, Hikmet Tolunay MeslekYüksekokulu, Çocuk Gelişimi bölümünde öğrenim gören 102 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Öğrencilere Orhon tarafından geliştirilen `Ergenlikte Mizah Ölçeği` ile Korkut tarafındangeliştirilen `İletişim Becerileri Ölçeği` aynı gün ve saatte uygulanmıştır.Ergenlikte mizahölçeği 35 maddeden oluşan 4'lü Likert ölçeğidir ve üç faktörden oluşmaktadır. İletişimbecerileri ölçeği bireylerin iletişim becerilerini nasıl değerlendirdiklerini anlamak amacıylageliştirilmiş 5'li Likert ölçeğidir ve 25 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada korelasyonelaraştırma modeli kullanılmıştır. Korelasyon analizi, iki değişken arasında ilişki olupolmadığını ve eğer bir ilişki varsa bu ilişkinin ne yönde ve ne derece olduğunu saptamakamacıyla kullanılan bir istatistiksel araştırma yöntemidir.Elde edilen veriler istatistiksel analizprogramı ile analiz edilmiştir. Veri analızleri sonucunda mizah ölçeğinin alt boyutları ileiletişim becerileri ölçeği birlikte değerlendirildiğinde iki ölçek arasındaki anlamlı ilişkinin,mizah ölçeğinin kaygı ile başa çıkma boyutundan kaynaklandığı görülmüştür. Başka birdeyişle öğrenciler açısından mizahın kaygı ile başa çıkmak için kullanılması iletişim becerileriyleanlamlı bir ilişki göstermektedir. Elde edilen bulgulara yönelik tartışma çalışmada yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi, Mizah Kullanımı, İletişimBecerileri, Okul Öncesi Eğitim. | |
dc.description.abstract | Pre-school education is one of the most important periods of a child's life. This is aperiod in which the child's learning skills are at the highest level and his development is veryrapid. In this period, the education of child development experts who will give education tochildren and attitudes and attitudes towards these children are very important. The aim of thisstudy is to examine the relationship between communication skills and humor usage of ChildDevelopment students in vocational schools. This study was carried out using correlationresearch method, in Bucak District of Burdur province, Hikmet Tolunay Vocational School,Child Development Department of 102 students. The `humor scale in adolescence` developedby Orhon and the `communication skills scale` developed by Korkut were applied on thesame day and hour. The humor scale in adolescence is a 4-volume Likert scale consisting of35 items and it consists of three factors. Communication Skills Assessment Scale is a 5-lilikert type scale developed to understand how individuals evaluate communication skills andit consists of 25 items.the correlational research model was used in the study. Correlationanalysis is a statistical research method used to determine if there is a relationship betweentwo variables and if there is a relationship, what direction and degree this relationship is.Datawere analyzed using statistical analysis program. As a result of data analysis, the relationshipbetween the subtypes of the humour scale and the communication skills scale was evaluatedtogether, and the humour scale was found to be related to the severity of anxiety. In otherwords, the use of humor to deal with anxiety in terms of students shows a meaningfulrelationship with communication skills.Keywords: Vocational School, Child Development, Use of Humor, Communication Skills,Pre-School Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Meslek yüksekokulu çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerileri ile mizah kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi (MAKÜ örneği) | |
dc.title.alternative | Examination of the relationship between communication skills with humour usage of vocational school children's education department students (MAKU sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10285222 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589640 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |