Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer Evcan, Sinem
dc.contributor.authorYilmaz, Ramazan Cihan
dc.date.accessioned2020-12-03T09:27:00Z
dc.date.available2020-12-03T09:27:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40092
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, matematik eğitiminde problem kurma yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretimine yönelik olarak 8. sınıf düzeyinde yapılan bu araştırma da ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Antalya ili, Serik İlçesinde bulunan Gedik Ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. 30 öğrenci deney grubunu, 30 öğrenci de kontrol grubunu oluşturmak üzere çalışma grubu toplam 60 öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama sürecinde deney grubunda yer alan öğrencilere problem kurma yaklaşımı ile öğretim yapılırken, kontrol grubunda yer alan öğrencilere öğretmene ve ders kitabına bağlı kalınarak sunuş yoluyla öğretim gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için her iki gruba da araştırmacı tarafından 8. sınıf üçgenler ünitesinden hazırlanan başarı testi, öğretim uygulamasından önce ön test, öğretim uygulamasından sonra da son test olarak uygulanmıştır. Toplanan veriler araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kontrol ve deney grubunun son test puan ortalamaları, ön test puan ortalamalarından anlamlı derece de yüksek çıkmıştır. Deney ve kontrol grubunun son test puanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı incelendiğinde; deney grubu ve kontrol grubu öğrencileri arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research aims to investigate the effect of problem posing approach on students success while learning maths. Conducted within the context of teaching mathematics in connection with problem posing approach this study targetted the 8th grade students, and made use of pre-test post- test in a quasi experimental design. This study was carried out at Gedik Secondary School, Serik, Antalya in 2018-2019 academic year. Participants consisted of a total of 60 students, 30 assigned in experimental group and 30 in control group. During the treatment experimental group the students were taught with the problem posing approach and control group students were intsructed through presentation depending on the teacher and the course material. The data collection instrument was an achievement test prepared by the researcher based on the 8th grade triangles unit and administered to both groups as a pre-test and post-test. Collected data were analyzed by the researcher. Findings indicate that post test mean scores of both groups were significantly higher than the pre-test mean scores. Between–group-comparison in terms of post-test scores revealed a significant difference on the part of the of the experimental group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik eğitiminde problem kurma yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of the instruction based on problem posing approach on academic achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-18
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10290211
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587006
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess