Show simple item record

dc.contributor.advisorKaştan, Yüksel
dc.contributor.authorGüvenç, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-03T09:26:56Z
dc.date.available2020-12-03T09:26:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40086
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlerin öğrencilerinin eğitiminde velilerden üstlenmelerini bekledikleri görevlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Antalya ili Konyaaltı, Muratpaşa ve Kepez ilçelerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışmakta olan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırma nitel bir çalışma olup, olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmada veriler, yaklaşık 30 dakikalık bireysel görüşmelerle, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Katılımcıların izni alınarak kaydedilen ve saha sonra araştırmacı tarafından yazılı metne dönüştürülen görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir.Araştırma sonuçları, öğretmenlerin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlerin, karşılaştıkları sorunlara, velilerden beklentilerine ve sorunların çözümü için izledikleri yollara dair ipuçları sunmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the views of the teachers working in Special Education and Rehabilitation Centers, affiliated to the Ministry of Education, related to the duties that the teachers expect their students' parents to undertake for the students' education. The research sample is made up of the 20 teachers working in Special Education and Rehabilitation Centers located in the neighborhoods of Konyaaltı, Muratpaşa and Kepez involved in the city of Antalya. This is a qualitative research, and phenomenology design was implemented in this study. The data in this study was acquired through the 30 minute long individual interviews and semi-structured interview forms. The interviews were recorded and the data was analyzed through the content analysis.The results of the research involves in the findings reflecting the teachers' views. These findings present the clues in relation to the problems faced by the teachers working in special education and rehabilitation centers, their expectations from the parents, and the ways to solve these problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlerin öğrencilerin eğitimi bağlamında karşılaştıkları sorunlar ve bunlara ilişkin beklentileri
dc.title.alternativeThe problems and expectations related to these problems of teachers working in special education and rehabilitation centers in context of students' education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-18
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289504
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586722
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess