Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kavram yanılgılarını belirleme ve giderme yollarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Demirkaya, Hilmi | |
dc.contributor.author | Çümen, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:26:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:26:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40083 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde kavram yanılgılarını nasıl tespit ettikleri ve kavram yanılgılarını nasıl gidermeye çalıştıklarını ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşımdan yararlanılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma; 2018-2019 eğitim öğretim döneminde Antalya ilinin Muratpaşa ilçesindeki 10 ortaokulunda 26 sosyal bilgiler öğretmenleri ile yapılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerine 11 adet açık uçlu soru sorulmuştur. Analiz sonucu ortaya çıkan bulgulara göre; sosyal bilgiler öğretmenleri kavram yanılgısını, kavramların anlamlarını yanlış bilmek ve kullanmak, benzer kavramların birbirlerine karıştırılması, kavramlara ilişkin ön bilgilerin yanlış olması ve kavramların anlamlandırılamaması olarak algılamaktadırlar. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out how social studies teachers identify misconceptions in social studies course and how they try to eliminate misconceptions. Phenomenological approach, one of the qualitative research methods, was utilized in the study. In the study, semi-structured interview form developed by the researcher was used. Descriptive analysis method was used for data analysis. This research; in the 2018-2019 academic year, it was conducted with 26 Social Studies teachers in 10 secondary schools in Muratpaşa district in Antalya. 11 open-ended questions were assked to Social Studies teachers. According to findings of the analysis the misconceptions of social studies teachers are perceived as misleading and misunderstanding the meaning of the concepts as confusion of similar concepts whith the fact that the preliminary information about the concepts is wrong and the misunderstanding of the concepts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kavram yanılgılarını belirleme ve giderme yollarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of determination and elimination methods social studies teachers' misconceptions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-05 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10285022 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589517 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |