Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Türkan
dc.contributor.authorİçöz, Halil
dc.date.accessioned2020-12-03T09:26:52Z
dc.date.available2020-12-03T09:26:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40080
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Antalya ili Konyaaltı ilçesi ilkokullarında öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili karşılaşılan sorunları ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini öğretmen ve yönetici görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan çalışmadaki veriler, Antalya ili Konyaaltı ilçesi merkezinde bulunan beş ilkokulda toplam yirmi dört sınıf öğretmeni ve yedi yönetici ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma verileri, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili Öğretmen ve yöneticilerin karşılaştıkları sorunlar; dil sorunu, kültür sorunu, İlgi sorunu, davranış sorunları ve denklik sorunu olarak beş alt tema altında toplanmıştır. Araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin ders işleme sürecine etkileri ise; dikkat dağınıklığı ,vakit kaybı ve iletişim problemleri olarak üç alt tema altında toplanmıştır. Araştırmada karşılaşılan sorunlara yönelik yapılanlar başlığı altında ise; veli işbirliği, sosyal aktiviteler ve dil kursları olarak üç alt tema altında aktarılmıştır. Diğer temalarda da öğretmen ve yöneticilerin yukarıda belirtilen sorunlara yönelik buldukları çözümler ve sorunlara yönelik çözüm önerileri tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Dil, Yabancı, Eğitim Sorunları, Yabancı Uyruklu Öğrenci
dc.description.abstractThe aim of this study is to present the problems and solutions to the problems of fo- reign students attending in Konyaaltı primary schools in the direction of the opinions of the teachers and administrators. The data in this study, which is a qualitative research, was obtained from semi-structured interviews with twenty-four classroom teachers and seven administrators in five primary schools in Konyaaltı district of Antal- ya province. The data of the research were analyzed using content analysis technique.As a result of the analysis of the data obtained in the study, the problems fa- ced by teachers and administrators related to foreign students were grouped under five sub-themes as language problem, cultural problem, interest problem, behavior problems and equivalence problem. In the study, the effects of foreign students on the process of the course were grouped under three sub-themes as distraction, loss of time and communication problems. Under the heading of the solutions of the faced problems related to the research, parents cooperation, social activities and language courses are presented under three sub-themes. In other themes, the solutions that te- achers and administrators have found for the problems mentioned above and the pro- posed solutions for the problems are discussed.Key Words: Education, Language, Foreign, Education Problems, Foreign Studenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili karşılaşılan sorunlar
dc.title.alternativeProblems regarding foreign students in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10272374
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567724
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess