Show simple item record

dc.contributor.advisorToksöz, İlhan
dc.contributor.authorCanli, Umut
dc.date.accessioned2020-12-29T11:24:59Z
dc.date.available2020-12-29T11:24:59Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400798
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarını belirleyip cinsiyet ve sınıf düzeyi gibi değişkenler açısından karşılaştırmasını yapmaktır.Araştırmaya örneklem olarak, rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 28 ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında öğrenim gören 256 kız, 303 erkek, 13 lisenin dokuzuncu sınıfında öğrenim gören 340 kız ve 372 erkek öğrenci olmak üzere toplam 1271 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen ?Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği? (BESTÖ) kullanıldıÖlçeğin güvenirliği Cronbach Alpha ile 0.925 olarak tespit edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 15.0 istatistik programından yararlanıldı. Araştırmada katılımcıların tutum puan ortalamaları ve standart sapmaları hesaplandıktan sonra cinsiyet ve sınıf düzeyi gibi değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında farklılık olup olmadığı Mann-Whitney U testi ile tespit edildi ve istatistiksel anlamlılık sınırı olarak p<0.05 değeri kabul edildi.Sonuç olarak; Sekizinci sınıfta ve dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının cinsiyete göre karşılaştırılması sonucunda anlamlı bir farka rastlandı (p<0.05). Sekizinci sınıfta öğrenim gören erkek öğrenciler ile kız öğrencilerin ve dokuzuncu sınıfta öğrenim gören erkek öğrenciler ile kız öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının cinsiyete göre karşılaştırılması sonucunda anlamlı bir farka rastlandı (p<0.05). Sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler ile dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyine göre karşılaştırılması sonucunda anlamlı bir farka rastlandı (p<0.05). Sekizinci sınıfta öğrenim gören erkek öğrenciler ile dokuzuncu sınıfta öğrenim gören erkek öğrencilerin ve sekizinci sınıfta öğrenim gören kız öğrenciler ile dokuzuncu sınıfta öğrenim gören kız öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyine göre karşılaştırılması sonucunda anlamlı bir farka rastlandı (p<0.05). Anahtar kelimeler: Tutum, beden eğitimi ve spor, ilköğretim öğrencileri, lise öğrencileri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the attitudes of male and female students, studying in primary and high schools, towards physical education and sport course and is to compare them in terms of variables such as gender and grade level.As for the research sample, a total of 1,271 students including 256 girls, 303 male students who study in the eighth class of 28 primary schools, which were selected by random sampling and 340 female and 372 male high school students who study in ninth grade of 13 highschools voluntarily participated in that study. `Physical Education and Sport Attitude Scale` (BESTÖ) which was developed by Demirhan and Altay (2001), was used to evaluate the students? attitudes. With Cronbach's alpha reliability of the scale was found to be 0.925. SPSS 15.0 statistical program was used to analyze the data. After calculating the average attitude scores and standard deviations of the study participants', Mann -Whitney U test was used to determine whether there is a difference between their scores according to some variables such as gender and classroom-level or not and p <0.05, as a limit of statistical significance was accepted. As a result, significant differences were observed in comparison of the eighth and ninth grade students? attitudes towards physical education and sport lesson (p <0.05). A significant difference was observed in the result of gender comparison between male and female students of eighth grade and again between ninth grade male /female students in terms of their attitudes towards physical education and sport lesson. (p<0.05). A significant difference was observed in the result of grade-level comparison between male and female students of eighth grade and again between ninth grade male /female students in terms of their attitudes towards physical education and sport lesson. (p<0.05). Key words: Attitude, physical education and sports, primary school students, high school students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTekirdağ ili çorlu ilçesi ilköğretim okulları ve liselerde öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları
dc.title.alternativeFemale and male students? attitudes toward physical education and sports course , study at primary high schools of çorlu, district of the teki?rdağ city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTekirdağ-Çorlu
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport education
dc.identifier.yokid10002816
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid340781
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess