Show simple item record

dc.contributor.advisorApaydın, Çiğdem
dc.contributor.authorEmir, Oktay
dc.date.accessioned2020-12-03T09:26:48Z
dc.date.available2020-12-03T09:26:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40074
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte medya, yayın organları, internet gibi ortamlarda anlık bilgi aktarımının hızla artmasıyla, kaliteli ürünleri veya hizmetleri ayırt etmenin zorlaştığı bir döneme doğru gidilmektedir. Geçmişte üniversiteler geleneksel pazar endişesi taşımayan örgütlerken, günümüzde bu yaklaşım özel ve vakıf üniversitelerinin artmasıyla değişmektedir. Giderek büyüyen rekabetçi çevre, azalan fon kaynaklarıyla birlikte üniversiteleri büyümek için yeni fırsatlar aramaya zorlamaktadır. Artan rekabetle birlikte üniversiteler seçkin öğrencilerin ve akademisyenlerin çalışma ortamı olarak tercih edilmek, istenilen ve orijinal özelliklere sahip markalara dönüşmek için çaba göstermek zorunda kalmaktadır. Bu nedenle üniversiteler sağlam ve olumlu bir itibar oluşturmak için yatırımlarını artırmakta ve paydaş gruplarıyla etkileşim içine girmeye çaba göstermektedir. Bu araştırma bu kapsamda Akdeniz Üniversitesiyle ilişki içinde olan dış paydaşlarla görüşme biçiminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada içerik analizi yapılmış, sonuçlar betimsel bir anlatım ile sunulmuş ve doğrudan anlatımlara yer verilmiş, ortaya çıkan temalar ve örüntüler çerçevesinde elde edilen bulgular araştırma hedefleri doğrultusunda sınıflandırılarak nitel araştırma paket programı NVIVO 12 kullanılarak açıklanmış ve yorumlaması yapılmıştır. Bulgulara göre Akdeniz Üniversitesinin bölge ihtiyaçlarını karşılama, kendini ulusal ve uluslararası alanda tanıtma ve halkla ilişkiler konusunda eksiklikleri olmasına rağmen kurumsal itibarının yüksek olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim; Üniversite; Kurum İtibarı; İtibar Yönetimi; Dış Paydaşlar.
dc.description.abstractWith the rapid increase of instant information transfer in media, media organs, internet, etc.with globalization, it has been being made towards a period where it becomes difficult to distinguish quality products or services. While in the past universities organized without fears of traditional market, today this approach is changing with the increase of private and foundation universities. The ever-growing competitive environment, combined with decreasing funding sources, is forcing universities to look for new opportunities to grow. With increasing competition, universities are forced to strive to be preferred as the working environment of elite students and academics, to turn into brands that is desired and have original characteristics. For this reason, universities are increasing their investments to create a stable and positive reputation and are making efforts to interact with stakeholder groups. This research was conducted in the form of interviews with external stakeholders in relation to the University. Content analysis was carried out in the study, the results were presented with a descriptive expression and direct explanations were given a place, the findings obtained within the framework of the rising themes and patterns were classified in accordiance with the research objectives and explained and interpreted using the qualitative research package program NVIVO 12. According to the findings, despite the shortcomings in meeting the needs of the region, representing itself at national and international levels and public relations, Akdeniz University has a high institutional reputation. Keywords: Higher Education; University; Corporate Reputation; Reputation Management; External Stakeholdersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDış paydaşların değerlendirmelerine göre akdeniz üniversitesinin kurumsal itibarı
dc.title.alternativeThe institutional reputation of akdeniz university according to the assessments of external stakeholders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAkdeniz University
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.identifier.yokid10309821
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602467
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess