Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Nesrin
dc.contributor.authorBaşpinar, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-03T09:26:45Z
dc.date.available2020-12-03T09:26:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40070
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi konusunda öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve kaynaştırma eğitimi öz-yeterlik algı düzeylerini en son mezun olunan okul, daha önce özel gereksinimli bireylerle etkileşimde bulunma durumu, bu etkileşimin süresi ve öğretmenlik uygulaması yaptığı sınıfta kaynaştırma öğrencisi olma durumu değişkenleri açısından incelemektir.Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu araştırmaya gönüllü olarak katılan Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 107 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan demografik bilgi formu ve `Özel Gereksinimli Çocukların Kaynaştırılmasına Yönelik Öğretmen Yeterliği Ölçeği (ÖGÇKÖY)` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi bir istatistik paket programı ile yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin öz-yeterlik algılarının orta düzeydedir. Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının ÖGÇKÖY'ün genelinde ve alt ölçeklerinde; en son mezun olunan okul, daha önce özel gereksinimli bireylerle etkileşimde bulunma durumu, bu etkileşimin süresi ve öğretmenlik uygulaması yaptığı sınıfta kaynaştırma çocuğu olma durumu değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Araştırma bulguları, alanyazında yer alan bulgularla birlikte tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the self-efficacy perception levels of the preschool teacher candidates in inclusive education and analyzing the self-efficacy perception levels of the candidate teachers on inclusive education in terms of variables; such as the type of school that they graduated before, interaction with individuals with special needs, the time of this interaction and whether they had inclusive students in the classrooms they made teaching practice.In this research, the descriptive survey model was used. The study group of the research consists of 107 volunteer senior students studying at Akdeniz University, Faculty of Education, and Department of Pre-school Education. Demographic information form created by the researcher and `The Teacher Efficacy for the Inclusion of Young Children with Disabilities Scale (TEIYCD)` were used as data collection tools in this study. Analysis of the research data was carried out with a statistical package program.According to the research findings; it was seen thatthe level of the self-efficacyperceptions of the preschool teacher candidates in inclusive education has a medium level.It was observed that there was no significant difference on the self-efficacy perceptions of the preschool teacher candidates on the scale of The TEIYCD and it's suscales in terms of the variables that the type of school that they graduated before, interaction with individuals with special needs, the time of this interaction, and whether they had inclusive students in the classrooms they made teaching practice. The findings of the research were discussed together with the findings in the literature and recommendations were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik öz-yeterlik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the self-efficacy perceptions of the preschool teacher candidates on inclusive education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10311632
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603058
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess