Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradağ, Çetin Hakan
dc.contributor.authorTopuz, Ruhan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:24:33Z
dc.date.available2020-12-29T11:24:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400703
dc.description.abstractSon yıllarda, epigenetik değişikliklerin öğrenme ve bellek oluşumunu etkilediğine dikkat çekilmektedir. Özellikle histon asetilasyonu ve DNA metilasyonunun öğrenme ve bellek oluşumunu birlikte düzenlediği gösterilmiştir. Bu çalışmada Morris su labirentindeki eğitimler sırasında sıçanların hipokampüsünde meydana gelen H2B asetilasyon değişiminin ve histon deasetilaz inhibitörü sodyum bütiratın öğrenme ve bellek üzerine etkisinin incelenmesi amaçlandı. İmmunhistokimyasal incelemede hipokampüs CA1 bölgesinde H2B asetilasyonunun, yüzme eğitimlerinin erken evrelerinde (1. ve 2. günler) arttığı saptandı. Sodyum bütiratın normal sıçanlarda öğrenme ve bellek performansını etkilemediği, ancak skopolamin verilerek performansı bozulan sıçanlarda bu bozulmayı kısmi olarak düzelttiği saptandı. Elde edilen sonuçlar H2B'nin asetilasyonunun öğrenmenin ilk evrelerinde rol oynadığını ve deasetilasyonun inhibe edilmesinin öğrenme ve bellek üzerine kısmi bir etkisi olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractIn recent years, it has been pointed out that epigenetic changes effect learning and memory formation.Particularly, it has been shown that histone acetylation and DNA methylation work in concert to regulate learning and memory formation.We aimed to examine whether in acetylation of H2B within rat hippocampus alters by trainings in the Morris water maze test and the histone deacetylase inhibitor, sodium buytrate,effects on learning and memory performance. In the immunohistochemical examination, it was found that H2B acetylation in area CA1 of hippocampus increased during the early stage of swimming trials (first and second days) Sodium butyrate did not effect learning and memory performance of normal rats; however, it partially ameliorated learning and memory disruption induced by scopolamine. Our results show that acetylation of H2B plays role in the early stage of learning and inhibition of deacetylation partially ameliorated learning and memory performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEczacılık ve Farmakolojitr_TR
dc.subjectPharmacy and Pharmacologyen_US
dc.titleMorris su labirenti uzaysal öğrenme ve bellek modelinde, sıçan hipokampüsünde histon asetilasyonu ve histon deasetilaz inhibitörünün etkisi
dc.title.alternativeThe role of histone acetylation and inhbition of hdac on spatial learning and memory in morris water maze in rat hippocampus
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTıbbi Farmakoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScopolamine
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmHistone deacetylases
dc.subject.ytmHistones
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmRats
dc.subject.ytmHippocampus
dc.subject.ytmAcetylation
dc.subject.ytmScopolamine
dc.identifier.yokid10008321
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412454
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess