Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer Evcan, Sinem
dc.contributor.authorDelice, Tevfik
dc.date.accessioned2020-12-03T09:26:44Z
dc.date.available2020-12-03T09:26:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40069
dc.description.abstractBu çalışma ilköğretim yedinci sınıf çember ve daire konusunun öğretiminde, farklılaştırılmış matematik öğretimi uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarına ve matematik tutumlarına olan etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deseni grup ön test-son test deseni olarak belirlenmiştir. Deney grubunda farklılaştırılmış öğretim uygulaması yapılırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya deney grubunda 19, kontrol grubunda 19 olmak üzere toplam 38 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanması için matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda farklılaştırılmış öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarını ve matematik tutumlarını artırmada olumlu bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Farklılaştırılmış öğretim, Matematik başarısı, Matematik Tutumu
dc.description.abstractThis study is done to determine the effects of differentiated maths teaching practise on students attitudes towards maths and their success on maths while teaching 7th grade circle topics. Pattern of this study is group pre-test post-test design. While applying differentiated maths teaching practice in study group, traditional teaching methods are applied to the control group. In this study, 38 7th grade students participated; 19 students in study group and 19 students in control group. While collecting datas, maths success test and maths altitude scale is used. As a result of analyzing datas, it is clearly determined that peer assessment application has a positive effect on increasing students maths success and their attitudes towards maths. Keywords: Differentiated teaching, Math success, Math attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim yedinci sınıf öğrencileri için farklılaştırılmış matematik öğretiminin akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of differentiated maths teaching on academic achievement of 7th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10296399
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591338
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess