İlköğretim yedinci sınıf öğrencileri için farklılaştırılmış matematik öğretiminin akademik başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Sezer Evcan, Sinem | |
dc.contributor.author | Delice, Tevfik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:26:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:26:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40069 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ilköğretim yedinci sınıf çember ve daire konusunun öğretiminde, farklılaştırılmış matematik öğretimi uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarına ve matematik tutumlarına olan etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deseni grup ön test-son test deseni olarak belirlenmiştir. Deney grubunda farklılaştırılmış öğretim uygulaması yapılırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya deney grubunda 19, kontrol grubunda 19 olmak üzere toplam 38 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanması için matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda farklılaştırılmış öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarını ve matematik tutumlarını artırmada olumlu bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Farklılaştırılmış öğretim, Matematik başarısı, Matematik Tutumu | |
dc.description.abstract | This study is done to determine the effects of differentiated maths teaching practise on students attitudes towards maths and their success on maths while teaching 7th grade circle topics. Pattern of this study is group pre-test post-test design. While applying differentiated maths teaching practice in study group, traditional teaching methods are applied to the control group. In this study, 38 7th grade students participated; 19 students in study group and 19 students in control group. While collecting datas, maths success test and maths altitude scale is used. As a result of analyzing datas, it is clearly determined that peer assessment application has a positive effect on increasing students maths success and their attitudes towards maths. Keywords: Differentiated teaching, Math success, Math attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim yedinci sınıf öğrencileri için farklılaştırılmış matematik öğretiminin akademik başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of differentiated maths teaching on academic achievement of 7th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-10 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10296399 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 591338 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Bilim Dalı |