Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Hakan
dc.contributor.authorSelimoğlu, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T11:24:25Z
dc.date.available2020-12-29T11:24:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400677
dc.description.abstractSerebral palsi; gelişmekte olan fetal veya infant beyninde oluşan ilerleyici olmayan bozukluklara atfedilen, aktivite limitasyonuna neden olan, hareket ve postür gelişiminin bir grup bozukluğu olarak açıklanır. Serebral palsinin motor bozukluklarına genellikle duyu, bilişsel, algı, iletişim ve davranış bozuklukları ile nöbetler de eşlik edebilir. Çalışmamızda serebral palsili bireylerin uzun dönemde fonksiyonel durumlarındaki değişikliklerin tespit edilmesi ve fonksiyonel durumlarına etki eden faktörlerin neler olabileceğinin belirlenmesi amaçlandı. 2008-2010 yılları arasında Trakya Üniversite Hastanesi'nde fonksiyonel durumları değerlendirilen 68 serebral palsi hastasından ulaşılabildiğimiz 30 hasta çalışmaya dahil edildi. Hastaların demografik bilgileri, klinik bilgileri, eğitim bilgileri, mesleki bilgileri, ebeveynlerin eğitim bilgileri kaydedildi. Kas-iskelet sistemi muayenesi, nörolojik muayene ve fonksiyonel değerlendirmeler yapıldı. Hastaların fonksiyonel değerlendirmeleri yapılırken Kaba Motor Fonksiyon Sınıflama Sistemi, Manual Ability Classification System, Pediatrik Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçütü, 10 m yürüme hızı ve tek ayak üstünde denge testi kullanıldı. 2010-2014 yılları arasında düzenli rehabilitasyon alan hastaların manual ability classification system değerlerinde anlamlı iyileşme olduğu saptandı. Kaba motor fonksiyon sınıflama sistemindeki değişim ile manual ability classification system değerlerindeki değişim arasında güçlü korelasyon vardı. Kaba motor fonksiyon sınıflama sistemindeki değişim değişim ile pediatrik fonksiyonel bağımsızlık ölçütü toplam değerlerindeki değişim arasında pozitif ilişki saptandı. Primer bakım veren kişilerin subjektif görüşleriyle, dört yıl içerisinde kaba motor fonksiyon sınıflama sistemindeki değişim iyileşme düzeylerinin pozitif ilişkili olduğu saptandı. Serebral palsi'de fonksiyonel durum değerlendirmesinin önemli olduğu, takip çalışmalarının fonksiyonellikteki değişimleri belirleyebilmek için gerekli olduğu düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Serebral palsi, fonksiyonel durum, kaba motor fonksiyon, el becerisi
dc.description.abstractCerebral palsy is defined as a group defection of not growing defects occured in evolving fetal or infant brains, causing limitations on activation and movement and posture development. Sensory, cognitive, perceptual, communicative and behavioral deficits and attacks may usually come together with motor defects of cerebral palsy. The aim of the study was to determine changes on long-term functional situations of individuals with cerebral palsy and possible factors affecting functional situations. 30 patients, who we could reach, of 68 patients with cerebral palsy whose functional situations evaluated in Trakya University in 2008-2010 were included to the study. Demografical, clinical, educational, occupational information of patients and educational information of their families were enlisted. Muscular-skeletal systemical and neurological examination and functional assessments were done. Gross Motor Function Classification System, Manual Ability Classification System, Pediatric Functional Independence Scale, 10-m-walking speed and balance test on one foot were used. Significant improvement were detected on manual ability classification system values of patients having physiotherapy regularly from 2010 to 2014. Strong correlation between change on gross motor function classification system and change on manual ability classification system was considered. Possitive relationship was seen change on gross motor function classification system and total score of pediatric functional independence scale. It was determined that subjective opinions of primary care providers and improving levels on gross motor function classification system in four years have positive relationship. We believed that of that functional situation assessment is important for cerebral palsy and follow- up studies are essential to determine changes on functionality.Key words: Cerebral Palsy, functional situation, gross motor function, manual abilityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleUzun dönem takipli Serebral palsi(SP) hastalarının fonksiyonel durumlarına etki eden faktörlerin irdelenmesi
dc.title.alternativeAssessment of factors affecting functional situations in the long term follow up of patients with Cerebral palsy (CP)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmHand
dc.subject.ytmCerebral palsy
dc.subject.ytmMotor skills tests
dc.subject.ytmWalking
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10097410
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424674
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess