Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Süleyman
dc.contributor.authorKahya, Sertaç
dc.date.accessioned2020-12-03T09:26:37Z
dc.date.available2020-12-03T09:26:37Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40059
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitim yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretmenlerin motivasyonuna etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen görüşlerine göre; eğitim yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranış düzeyleri, öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ve eğitim yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki herhangi bir ilişkinin olup olmadığı incelenmiştir. Öğretmen görüşlerinin cinsiyet, kıdem, medeni durum gibi demografik değişkenlerin yanında eğitim yöneticisi ile çalışma süresi ve okul türü değişkenlerine göre farklılık durumlarına bakılmıştır.Bu araştırmada nicel araştırma modelinde ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini Antalya ili merkez ilçeleri olan Aksu, Kepez, Konyaaltı ve Muratpaşa ilçeleri resmi devlet okullarında görev yapan 10.905 öğretmen oluşturmaktadır. Bu dört ilçedeki resmi devlet okulları arasından basit tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 393 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama sürecinde öğretmenlere Mottaz'ın (1985) İş Motivasyon Ölçeği ve Oran'ın (2002) Dönüşümcü Liderlik Ölçeği olmak üzere iki ölçek uygulanmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin motivasyon düzeyleri ve eğitim yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin cinsiyet değişkenine göre içsel motivasyon ve iş motivasyonu toplamında düşük düzeyde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin görev yaptıkları okulların türüne göre de iş motivasyonu toplamında ve alt boyutlarında farklılaşma tespit edilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderliği gösterme düzeyleri; öğretmenlerin eğitim yöneticisi ile çalışma süresi ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin iş motivasyonu ile öğretmen görüşlerine göre eğim yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarını sergileme düzeyleri arasında pozitif yönlü zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to evaluate the effect of transformational leadership behaviors of educational administrators on teachers' motivation. According to the opinions of the teachers in the research; whether there is any relationship between transformational leadership behavior levels of teachers, motivation levels of teachers and transformational leadership behaviors of education managers and motivation levels of teachers were examined. In addition to demographic variables such as gender, seniority, and marital status, the teachers' opinions were analyzed according to the study time with the education manager and school type.In this research, relational screening model was used. The population of the research consists of 10,905 teachers working in official public schools of Aksu, Kepez, Konyaaltı and Muratpaşa districts of Antalya. The sample consisted of 393 teachers selected by random sampling among the public schools in these four districts. In the data collection process of the research, two scales, Mottaz's (1985) Job Motivation Scale and Oran's (2002) Transformational Leadership Scale were applied to the teachers.According to the findings; According to teachers' opinions, teachers' motivation levels and educational managers' transformational leadership behaviors were found high. According to the teachers' gender variable, a low level of significant difference was found in the total of intrinsic motivation and job motivation. In addition, according to the type of schools where teachers work, differentiation was found in total of work motivation and its sub-dimensions. According to the opinions of the teachers, it was found that the school principals' level of showing transformational leadership significantly differed based on the variables of the teachers' working time with training directors and school type variances. A positive and weak correlation was found between the work motivation of teachers and the level of transformational leadership behaviors of the slope managers according to the teachers' opinions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretmen motivasyonuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of transformational leadership behaviors of educational managers on teachers 'motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCharismatic leadership
dc.subject.ytmCultural leadership
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmDemocratic leadership
dc.subject.ytmLeader managership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmIdeal teacher
dc.identifier.yokid10326945
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616408
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess