Show simple item record

dc.contributor.advisorÖçalan, Mehmet
dc.contributor.authorAkbal, Eşref
dc.date.accessioned2020-12-29T11:23:48Z
dc.date.available2020-12-29T11:23:48Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400530
dc.description.abstractEğitim, önceden belirlenmiş amaçlara göre insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkinliklerdir. Tüm bireyler gibi zihinsel, otistik ve işitme yetersizliği olan bireylerin de aynı aşamalardan geçmeleri söz konusudur. Ancak zihinsel, otistik ve işitme yetersizliği olan bireylerin tüm bu aşamalarda yaşıtlarından daha farklı süreçlerden geçtiği bilinmektedir. Bu araştırma, Kırıkkale ilindeki Özel Eğitim Uygulama Okullarında öğrenim gören bireylerin, beden eğitimi öğretmenlerinin kendi derslerinde, öğrencilere gösterdikleri tutum, tavır ve davranışları ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırma sonucunda, Özel Eğitim Uygulama Okulundaki beden eğitimi derslerinin, öğrencilerin özelliklerine göre ve onların öncelikleri dikkate alınarak yapılmaya çalışıldığı görülmüştür. Öğrencilerin engellilik çeşidi ve kayıp oranı dersi doğrudan etkilese de Beden Eğitimi öğretmenlerinin tutum, tavır ve anlayışlarının bu derslerde temel faktör olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstractEducation is planned activities which help to gain specific improvements in human behaviours according to predetermined aims. İt is also possible that like all individuals, individuals with mental, autistic and hearing deficiencies can go through the same phases.However it is known that compared with their peers individuals with mental autistic and hearing deficiencies go through different periods in these all phases.This research is made in order to reveal Physical Education teacher's attitude,manner and behaviours to the students of Special Education Practice School in Kırıkkale.At the result of the research, it is seen that Physical Education Study in Special Education Practice School is studied by paying attention to the students'characteristics and priorities.Even though kinds of disability and rate of loss of the students affects directly the lesson , it is thought that Physical Education teacher's attitude,manner and behaviours are the basic factors at this lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÖzel eğitim uygulama okullarındaki beden eğitimi dersi uygulamalarının incelenmesi (Kırıkkale örneği)
dc.title.alternativeThe study of physical education lesson practices in special education practice schools ( Kirikkale example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmKırıkkale
dc.identifier.yokid10108260
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443904
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess