Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin öğrenme stillerinin incelenmesi (Antalya ili Konyaaltı ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Yaylacı, Filiz | |
dc.contributor.author | Gücüöz, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:26:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:26:31Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40051 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı, spor yapan ve yapmayan öğrencilerin tercih ettikleri öğrenme stillerini belirleyerek, geleceğe yönelik verimli bir öğrenim ve spor hayatı sürdürmelerine katkıda bulunmaktır.Yöntem: Bu araştırma genel tarama yöntemlerinden survey (tarama) tipi bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Antalya ili Konyaaltı ilçesinde öğrenim gören ortaokul ve lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi Antalya ili Konyaaltı ilçesinde öğrenim gören ortaokul ve lise öğrencileri arasından tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilmiş 1043 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Kolb tarafından geliştirilen, Gencel (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Kolb Öğrenme Stili Envanteri- III kullanılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlemelerinde SPSS 23 (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırma kapsamında bağımsız değişkenler ve öğrenme stilleri ile ilgili bulgular frekans (f) , yüzde (%) olarak verilmiştir. Demografik özelliklere göre öğrenme stilleri arasındaki karşılaştırmalar ki-kare (Chi-square) istatistiksel analizi ile yapılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir. Kolb Öğrenme Stili Envanterinin dört temel öğrenme biçimi puanları ile birleştirilmiş puanların Cronbach-alpha değeri (Somut Deneyim 0,63; Yansıtıcı Gözlem 0,67; Soyut Kavramsallaştırma 0,67; Aktif Deneyim 0,69) olarak bulunmuştur. Bulgular: Spor yapan öğrenciler (%27,1) yerleştirme, spor yapmayan öğrenciler (%29,6) özümseme öğrenme stiline sahiptir. Öğrenme stilleri yaşa göre (p=0,001); eğitim kademesine (p=0,003); sınıfa (p=0,003); okul türüne (p=0,018); gruplandırılmış verilerde baba mesleğine (p=0,010) göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Spor yapan ve yapmayanların öğrenme stillerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p=0,013). Spor yapmayanların yaşa (p=0,049) ve gruplandırılmış verilerde baba mesleğine (p=0,010) göre öğrenme stilleri değişmektedir.Sonuç: Bu araştırmada spor yapan öğrencilerin öğrenme stilleri yerleştirme, spor yapmayan öğrencilerin öğrenme stilleri özümsemedir. Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin öğrenme stilleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Anahtar Kelimeler: Kolb, Öğrenme Stilleri, Spor Yapan, Spor Yapmayan, Deneyimsel Öğrenme. | |
dc.description.abstract | Objective: The aim of this study is to determine the preferred learning styles of the students who do sports and do not do sports and to contribute to the future of productive learning and sports life.Method: This Research is a survey type of which is one of the general screening methods. The population of the study consists of secondary and high school students studying in Konyaaltı district of Antalya. The sample of the study consists of 1043 students selected by stratified sampling method among secondary and high school students studying in Konyaaltı district of Antalya. Personal Data Form prepared by the researcher and Kolb Learning Style Inventory-III developed by Kolb and adapted to Turkish by Gencel (2007) were used as data collection tools. SPSS 23 (Statistical Package for the Social Sciences) program was used for statistical analysis of the research data. Within the scope of the research, findings related to independent variables and learning styles were given as frequency (f), percentage (%). Chi-square statistical analysis was used to compare the learning styles according to demographic characteristics. Significance level was determined as 0.05 in the study. The Cronbach-alpha value of the four main learning style scores of the Kolb Learning Style Inventory was found to be (Concrete Experience 0.63; Reflective Observation 0.67; Abstract Conceptualization 0.67; Active Experience 0.69).Results: Students who do sports (27.1%) have placement and students who do not do sports (29.6%) have assimilation learning style. Learning styles were determined by age (p = 0.001); educational level (p = 0.003); class (p = 0.003); school type (p = 0.018); There is a statistically significant difference in grouped data according to father profession (p = 0.010). A statistically significant difference was found in the learning styles of the sportsmen and non-sportsmen (p = 0.013). Learning styles of non-sportmen student to age (p = 0.049) and grouped data according to father's profession a statistically significant difference was found (p = 0.010).Conclusion: In this research, the learning styles of the students doing sports are placement and the learning styles of the students who do not do sports are assimilation A statistically significant difference was found between the learning styles of the students who do sports and those who do not (p <0.05).Key Words: Kolb, Learning Styles, Sportive / Non-Sportive, Experiential Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin öğrenme stillerinin incelenmesi (Antalya ili Konyaaltı ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Examination of the learning styles of students who do and do not do sports (Example of Konyaalti district of Antalya province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-30 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Sportsmen students | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Learning styles | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | Experimental learning | |
dc.identifier.yokid | 10324434 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 610385 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |