Halk dansları temel figür öğretiminde aynaların öğrenme ve performansa etkisi
dc.contributor.advisor | Yoncalık, Oğuzhan | |
dc.contributor.author | Ceylan, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:23:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:23:28Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-09-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400422 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, halk dansları figürleri öğretilirken, ortamın aynalı ya da aynasız olması durumunun, öğrenciler üzerine etkilerini incelemektir. 2016- 2017 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerini kapsayan bu çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi Batıpark Çocuk Kulübüne kayıtlı toplam 94 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Toplamda 94 öğrencinin 46'sı 4.sınıfta ve 49'u 2.sınıfta eğitim gören öğrencilerdir. Çalışmada video analizi, memnuniyet anketi ve görüşme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 18 paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda elde edilen nicel bulgulara göre aynalı salonda eğitim gören öğrenciler ile aynasız salonda eğitim gören öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Aynalı ve aynasız salonda eğitim gören erkek öğrencilerin karşılaştırılmasında anlamlı bir farklılık tespit edilmezken, aynalı salon ile aynasız salonda eğitim gören kız öğrencilerin karşılaştırılmasında anlamlı farklılıkla karşılaşılmıştır (p<0.05). Video analizlerinde hareket uyumu, denge bozukluğu, şaşırmalar ve ritim duygusu bakımından aynalı ve aynasız salon gruplarının karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar kaydedilmiştir. Memnuniyet anketi sonuçlarında ise; iki grup arasında (aynalı-aynasız) ilk hafta ve beşinci hafta ortalamalarında anlamlı farklılık tespit edilirken(p<0.05). Diğer haftalarda anlamlı bir farklılık belirlenmemiştir. Nitel bulgulara göre, anında geri bildirim dönütünün olmasının, hızlı öğrenmeyi ve hatayı anında düzeltmeyi desteklediği vurgulanmıştır. Yine nitel bulgulara göre, özellikle görsel geri bildirimin söz konusu olduğu öğrenme ortamında öğrenci, dansçı ve eğitmenin sınıfta bir uyaran (ayna) ile eğitim vermesi ya da almasının olumlu sonuçlar doğurabileceği kanısına varılmıştır.Eldeki bu çalışmanın nicel ve nitel bulgularına göre, çocuklara halk dansları figürleri öğretilirken, aynalı bir salonda eğitim vermenin olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Aynalar, halk dansları, öğrenme, motivasyon, performans | |
dc.description.abstract | The aim of this study was investigation of impact of enviroment conditions with mirror or without mirror on student during folk dancing instruction. This study was implemented in 2016-2017 academic years and conducted on 94 students who registered to the Batıpark Kindergarden of Ankara Metropolitian Municipality. Despite 49 participants of total are in secondgrade, 46 of them are in fourtgrade .Video analysis, satisfaction questionnaire and interview method were used in the study. SPSS 18 package program was used for the analysis of the data.According to quantative analysis results of study, there was a statistical differences between the groups that students are instructed in enviroment condition with mirror or vice versa. Altough there was no significant differences between males participant who are instructed in enviroment condition with mirror or without mirror, there was a significant differences between females participant who are instructed in enviroment condition with mirror or without mirror(p<0.05) There was a significant differences between groups with regard to movement harmony, balance disorder, movement mixing and sense of rhythm in video analysis. Furthermore there was a significant differences between groups in first week and middle of fifth week means but there was not any significant differences for other weeks. According to qualitive analysis, immediate feed back instruction could promote the quick learning and immediate correcting a mistake. Again according to qualitative findings, especially in the learning environment where visual feedback is the subject, dancer and instructor a stimulus in the classroom (mirror) to provide training or that training may have positive consequences.According to quantative and qualitative anaysis of this study, given instructor in enviroment condition with mirror has some positive effects for folk dancing instruction in children.Key words: Mirrors, Folk Dances, Learning, Motivation, Performance | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Halk dansları temel figür öğretiminde aynaların öğrenme ve performansa etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of mirrors i̇n teaching basic moves of folk dances on learning and performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-09-28 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10177603 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509200 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |