dc.contributor.advisor | Yoncalık, Oğuzhan | |
dc.contributor.author | Mete, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:23:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:23:20Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400383 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin gündelik hayatta kullandıkları metaforlar ile dans kavramını nasıl algıladıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu: İl merkezindeki; ortaokullardan tesadüfen seçilen 5 ilkokulun 5. sınıflarında öğrenim gören 606 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerden metafor üretmesi istenmiş ve 33 öğrencinin metaforu geçersiz bırakılmış, 573 metafor çalışmaya uygun bulunup değerlendirmeye alınmıştır. Öğrencilerin geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Bu aşamalar: (1) Adlandırma Aşaması, (2) Tasnif Etme Aşaması, (3) Kategori Geliştirme Aşaması, (4) Geçerlik ve Güvenirliği Sağlama Aşaması ve (5) Verileri Bilgisayar Ortamına Aktarma Aşaması.Elde edilen veriler değerlendirilirken Miles ve Huberman'ın önerdiği uyum yüzdesi formülü ile bulguların güvenirliği hesaplanmıştırÇalışma grubunda bulunan ortaokul öğrencileri `Dans` kavramına yönelik olarak 184 farklı metafor üretmişlerdir. `Dans` kavramı için ilköğretim 5. sınıf öğrencileri; eğlence, hayat, su, şeker, spor, mutluluk, güzel, gökkuşağı, hayal, rüya, huzur, kuş, cimnastik, ağaç, kelebek, müzik, dost, yıldız, pamuk, hava, tatlı, futbol, çikolata, güneş, uçmak, çiçek, sevgi, ilaç, yaşam, zevk, kalp, kötü, sıkıcı, bal, basketbol, sağlık, dans, ışık, gül, yıldızlar, pamuk, gökyüzü, kaplumbağa, şelale, bitki, coşmak, hayatın bir parçası, düş, voleybol, hareket, enerji, egzersiz, duygu, neşe, arkadaş, ayna, lastik, kardeş, Eylem Hoca, resim, çok sıkıcı gibi birbirinden farklı metaforları kullanmışlardır. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin ''Dans` kavramı için oluşturdukları metaforların sıklık değerine bakıldığında eğlence (49), hayat (38), su (32), şeker (30), spor (26), mutluluk (22), güzel (15), gökkuşağı (15), çiçek (13), hayal (9), rüya (8), huzur (8), kuş (8) en sık tekrar edilen metaforlardır ve bu metaforların öğrenciler tarafından benimsendiği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Dans, Metafor | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine how the primary school 5 th class students perceive the metaphors used in their daily life and concept of dance.The study group consists of 606 students who study 5th classes in 5 primary schools in the city centre and who were chosen randomly. The students were wanted to produce metaphors; 33 metaphors were invalidated and the other 573 metaphors were approved and evaluated.The analysis and interpretations of these metaphors performed in 5 levels. These levels are: (1) naming, (2) classification, (3) improving categories, (4) validity and reliability, (5) transfer the data to computer.Descriptive statistical method (frequency, ratio) was used for evaluating the data.Primary school 5th class students in the study group produced 184 different metaphors for the concept of `Dance`.The students used different metaphors like entertainment, life, water, candy, sport, happiness, pretty, rainbow, imagination, dream, serenity, bird, tree, game, luscious, football chocolate, gymnastics, love, sun, fly, medicament, life, one life, art, butterfly, nature, enjoyment, music, ally, book, talk, heart, worse, tedious, basketball, honey, health, dance, luminary, rose, stars, cotton, air, the sky, turtle, waterfall, plant, gush, play, part of life, fantasy, volleyball, movement, vigor, exercise, emotion, joy, friend, mirror, picture, rubber, brother, Eylem Teacher, very boring for the concept of `Dance`When the frequency value of the metaphors formed for the concept of `Dance` by primary school students is examined, it can be observed that entertainment (49), life (38), water (32), candy (30), sport (26), happiness (22), pretty (15), rainbow (15),imagination (9), dream (8), serenity (8), bird (8) are the most repeated metaphors, and it is thought that these metaphors are adopted by the students. Key words: Dance, Metaphor | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DANS İLE İLGİLİ OLUŞTURDUKLARI METAFORLAR | |
dc.title.alternative | METAPHORS OF PRIMARY SCHOOL FIFTH GRADE STUDENTS ABOUT DANCE | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10178714 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.description.pages | 41 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı | |