Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhan, Rüstem
dc.contributor.authorCoşar, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T11:22:38Z
dc.date.available2020-12-29T11:22:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400165
dc.description.abstractÇalışmanın içeriğinde, anaokulu öğrencilerinin dil öğrenimi, İngilizce kelimeöğretimi, Beden Eğitimi ve Spor, Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi ve Hikaye AnlatımıYöntemi ile ilgili çeşitli bilgilere yer verilmiştir. Ayrıca bu yönteme uygun olarakİngilizce kelime öğretimine dayalı örnek ders planları sunulmuştur. Öğrencilerçalışmamıza Beden Eğitimi ve Oyun dersinde katılım sağlamıştır. Anaokulumüfredatında bu ders haftalık iki saat olarak yer almaktadır.Veriler, Bursa Özel Tan Okulları Anaokulu'nda yapılan çalışmalar sonucundaelde edilmiştir. Toplamda sekiz hafta süren araştırmanın iki haftası ön test ve son testçalışmalarını kapsamaktadır. Araştırmaya 16 kişi kontrol ve 16 kişi deney olmaküzere toplamda 32 öğrenci katılmıştır. Her iki gruba 16 sorudan oluşan ön test ve sontest uygulanmıştır. Test dışındaki kalan altı hafta boyunca, belirlenmiş olan kelimelerİngilizce öğretmeninin de yardımıyla Beden Eğitimi ve Oyun dersinde Tüm FizikselTepki Yöntemine uygun olarak öğretilmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerinöncelikle normal dağılım gösterip göstermedikleri kontrol edilmiştir. Normal dağılımgösteren verilerin analizi SPSS 23.0 programı ile yapılmış ve ilişkili grup t testi(Paired t-Test) hesaplama yöntemi uygulanmıştır.Araştırmanın sonunda elde edilen verilere göre, Beden Eğitimi ve Oyundersinde uygulanan Tüm Fiziksel Tepki Yönteminin klasik öğretme yönteminenazaran Anaokulu öğrencilerinin İngilizce kelime öğreniminde daha etkili, eğlencelive motive edici olduğu tespit edilmiştir. İlişkili t-Testi sonuçları değerlendirildiğinde,ön test ve son test uygulamasında soru bazında çok önemli ve anlamlı farklılıkolduğu tespit edilmiştir (p <0,01).Anahtar Kelime: TPR, TPRS, Oyun İle Eğitim, Yabancı Kelime Öğretimi,Beden Eğitimi, Spor
dc.description.abstractIn the content of the study, various information about language learning,English vocabulary teaching, Whole Physical Response Method and StorytellingMethod, Physical Education and Sports were given. In addition, sample lesson plansbased on English vocabulary teaching are presented in accordance with this method.Students participated in our study in Physical Education and Play class. In thekindergarten curriculum, this course is two hours per week.The data were obtained as a result of the studies conducted in Bursa PrivateTan Schools Preschool. The two-week study, which lasted for eight weeks in total,included pre-test and post-test. A total of 32 students participated in the study. Pre-test and post-test consisting of 16 questions were applied to both groups. During theremaining six weeks, the determined words were taught in accordance with theWhole Physical Response Method in the Physical Education and Play course withthe help of the English teacher. The normality was first checked for data. For thesenormally distributed data, the related group t-test (Paired t-test) was calculated. Theanalyzes were performed in SPSS 23.0 program.According to the data obtained at the end of the research, All PhysicalResponse Method was found to be more effective, entertaining and motivating inteaching English words to Kindergarten students with the help of Physical Educationand Game activities. As a result of the evaluation of the related t-test results, it wasfound that there was a meaningful and significant difference in pre-test and post-testapplications on the basis of questions (p <0,01).Key Words: TPR, TPRS, Education With Games, Foreign Word Teaching,Physical Education, Sportsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor dersinde tüm fiziksel tepki yöntemi ile anaokulu öğrencilerine ingilizce kelime öğretimi
dc.title.alternativeTeaching inglish vocabulary to kindergarten students in physical education and sports class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-04
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmForeign words
dc.identifier.yokid10282787
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573290
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess