Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırıkkale ili örneği)
dc.contributor.advisor | Güçlüöver, Aziz | |
dc.contributor.author | Atik, Gonca | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:22:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:22:30Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400123 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu çalışmada lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşam doyum düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Kırıkkale ilinde bulunan liselerde öğrenim gören 874 kız ve 806 erkek olmak üzere toplam 1680 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam doyumlarının belirlenmesinde `Yaşam Doyumu Ölçeği`, beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının belirlenmesinde ise `Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analiz sürecinde SPSS 22.0 programında Independent t-test ve One Way Anova analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının; okul türü, öğrenim görülen sınıf düzeyi, aile gelir düzeyi, okullarında spor salonu bulunma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05). Bununla birlikte öğrencilerin yaşam doyumlarının; cinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, kardeş sayısı, aile gelir düzeyi, düzenli spor yapma durumu, spor yapmada aile desteği durumu, beden eğitimi dersine aile isteği ile katılma durumu ve okul spor takımlarında yer alma isteği değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır (p<0.05). Bağımlı değişkenler arasındaki korelasyon analizi sonuçlarına göre de öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşam doyum düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Sonuç olarak, lise öğrencilerinde demografik değişkenlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ile yaşam doyumu üzerinde önemli birer belirleyici değişken olduğu, beden eğitimi ve spor dersine yönelik olumlu tutumların yaşam doyumunu arttırdığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this study constructed, it wasaimed to investigate the attitudes of highschool students towards physical education and sportlesson and life satisfaction levels, according to somevariables. A total of 1680 students, 874 girls and 806 boys, in highschools in Kırıkkale participated in the study in the 2018-2019 academicyear. `Life Satisfaction Scale` wasused to determine the life satisfaction of the studentswhoparticipated in the study, and `Physical Education and Sports Attitude Scale` wasused to determinetheirattitudestowards physical education and sportslesson. Independent t-test and One Way Anova analysiswereused in SPSS 22.0 program duringstatisticalanalysisprocess of the obtaineddata. At the end of the study, it was determined that the attitudes of studentstowards physical education and sportslesson that showed significant differences according to variables of schooltype, class level, familyincome level, gymavailability in schools (p <0.05). Inaddition, ıt was determined that therewas a significantdifferencestudents life satisfaction, gender, education class level, mother education level, the number of siblings, familyincome level, the status of regularsports, familysupport status in doingsports, the desire to participate in physical education classeswithfamilydesire and willingness to takepart in schoolsportsteams (p <0.05). According to the results of the correlationanalysisbetween the dependentvariables, it wasconcluded that therewas a positiverelationshipbetweenstudents' attitudestowards physical education and sportslesson and life satisfaction levels (p <0.05). As a conclusion, it wasseen that demographicvariableswere important determinants of life satisfaction and attitudetowards physical education and sportslesson in highschoolstudents and positiveattitudestowards physical education and sportscourseincreased life satisfaction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırıkkale ili örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between the high school students' attitudes towards physical education and sports lesson and their life satisfaction level (Kirikkale province sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-24 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10322247 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625406 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |