Atatürk döneminde (1923-1938) eğitim felsefesi ve orta dereceli okullara öğretmen yetiştirme kurumları
dc.contributor.advisor | Toprak, Hakkı Zafer | |
dc.contributor.author | Bakar, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:20:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:20:15Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399659 | |
dc.description.abstract | ÖZET Cumhuriyet' in kültür alanında attığı en önemli adımlardan biri öğretmenliği gerçek bir mesleğe dönüştürmesi ve öğretmenin mesleki yaşamına istikrar kazandırmasıdır. Orta öğretmen öğretmenleri için 13 Mart 1924 günlü `Orta Tedrisat Muallimleri Kanunu` yayınlanarak orta dereceli okullarda öğretmenlik etmek için gerekli koşullar saptanmıştır. Daha sonra yayınlanan ilk ve Orta Tedrisat Muallimlerinin Terfi ve Tecziyeleri` hakkındaki 10 Haziran 1930 günlü kanun ilk ve ortaokul öğretmenliği hakkında ayrıntılı maddeler içermiştir. Cumhuriyet' te öğretmenliğin geleceğe güvenle bakabilecek bir meslek haline gertirilmesi kız ve erkek öğretmen okullarına rağbeti arttırdı. Ortaokullara öğretmen yetiştirmek üzere Ankara'da çağdaş donanımlı Gazi Terbiye Enstitüsü açıldı. Bu okul daha önce Konya'da Orta Muallim Mektebi adı altında faaliyet gösteriyordu. 1926-1927 öğretim yılında sadece edebiyat bölümü bulunan iki yıllık bir okuldu. 1927- 1928 öğretim yılında okul Ankara'ya taşındı. Bu kurumda ortaokullara Tarih-Coğrafya, Türkçe-Edebiyat, Matematik, Fizik-Kimya, Resim-Elişi öğretmeni yetiştirmek üzere ayrıayrı şubeler kuruldu. Beden Terbiyesi ve Spor öğretmeni yetiştirmek üzere Enstitü'ye bağlı ayrı bir okul açıldı. Ayrıca ilköğretim müfettişi yetiştirmek üzere bir şube bulunuyordu. Her şubede uzmanlık derslerinden başka psikoloji, pedagoji, eğitim yöntemi ve uygulamalı dersler görülüyordu. Lise Öğretmenlerini yetiştirmek üzere İstanbul'da bulunan Yüksek öğretmen Okulu Cumhuriyet döneminde daha da geliştirildi. Bu arada İstanbul üniversitesi Edebiyat ve Fen Fakülteleri öğrencileri arasından alınan öğretmen adayları ihtisaslarını bu iki fakültede yaptılar. Pedagojik eğitimlerini önce Yüksek Öğretmen Okulu 'nda, daha sonra Edebiyat Fakültesi'ne bağlı olarak açılmış olan Pedagoji Enstitüsü'nde gördüler. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | Atatürk döneminde (1923-1938) eğitim felsefesi ve orta dereceli okullara öğretmen yetiştirme kurumları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education philosophy | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Atatürk Period | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 21061 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 21061 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |