Show simple item record

dc.contributor.advisorBarutçugil, İsmet S.
dc.contributor.authorDilek, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-12-29T11:19:51Z
dc.date.available2020-12-29T11:19:51Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399618
dc.description.abstractSosyal Psikoloji`, reklam ve insan üzerine yapılan bu çalışmanın ana temasıdır. Temel verisi insan olan reklamı incelemek için kuşkusuz önce inşam yakından tanımak gerekmektedir. İlk olarak reklam ve reklamcılık tanımları yapıldıktan sonra, insanın çocukluğundan itibaren nasıl geliştiğine değinilip, daha sonra bu gelişmenin çözümlemeleri ve reklam üzerine yansımaları, Türkiye'den seçilmiş deterjan reklamı örnekleri yardımıyla incelendi. İnsanın; ilgileri, istekleri, beklentileri, düşleri, tutanları, öğrenme süreci, algılaması gibi psikolojik etmenlerle, kültürü, ailesi, toplumsal yaşayışı gibi sosyo-kültürel etmenlerin beraber çalışması ve hangi tipte reklamlar ile tüketici satin alma davranışının üretici tarafına çevrilebileceği açıklandı. Son bölümde ise, İstanbul Ticaret Odası tarafından yapılmış deterjan deneyleri ve reklam metinleri sorgulanması ile reklam etkinliğini değerlendirme örnekleri, Türk deterjan sektöründeki reklamlar, bu yüzden açılmış davalar ve basmda reklamalar üzerinde çıkmış yazılarla bunların yorumlarına yer verildi.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklamın tüketici davranışı üzerine etkileri ve deterjan sektöründe uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDetergent industry
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid37040
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid37040
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess