Atatürk Dönemi ulaştırma politikası ve demiryolları
dc.contributor.advisor | Kepkep, Naci | |
dc.contributor.author | Demirhan, Nezahat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:19:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:19:43Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399603 | |
dc.description.abstract | ÖZET Türkiye'de ilk demiryolları yabancı şirketler tarafından inşa edildi. Bu hatlar onların malıydı ve onlar tarafından işletiliyordu. Cumhuriyet ' in kuruluşuyla, Türk vatandaşları teknik ve idari eğitim ve deneyim kazandıkça, hükümet kendi demiryolu inşa politikasına başladı ve giderek yabancıların ellerindeki demiryolu hatlarını millileştirdi. Cumhuriyet yıllarında 1940' ların sonlarına kadar toplam maliyeti 4-00 milyon lirayı bulan 3000 kilometrenin üzerinde demiryolu döşendi. 40 'lar in sonlarında, Türkiye tümü devlete ait ve devlet tarafından işletilen 7600 kilometre dolayında gelişmiş bir demiryolu ağına sahipti. Genelinde tek hattan oluşan bu ağ dağlık yöreleri aşıyor, tüneller ve dik yamaçlara tırmanıyordu. 1949' da, demiryolu varlığı 966 lokomotif, 14.356 yük vagonu ve 1349 yolcu vagonundan oluşuyordu. Bu donanım 1948' de 50 milyon yolcu ve 9 milyon ton yük taşımıştı. Devlet Demiryolları Anadolu'nun değişik yörelerini iktisadi olduğu kadar siyasi anlamda birleştirilmesinde ve bütenlenmesinde önemli rol oynamıştır. Bu tez `Milli Şömendöfer Siyaseti` diye övgüyle söz edilen bu sürecin ayrıntılı bir değerlendirmesidir. Hükümet bu amaçla bütçesinden önemli bir payı bu stratejik amaca ayırmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The first railway lines of Turkey were built, owned and operated by foreign companies. With the establishment of the Republic, as Turkish nationals acquired technical and administrative training and experience, however, the Government began its own construction program and gradually absorbed the foreign-owned lines. Under the Republic, up to the late 40s', more than 3000 kilometers of railways were built at the cost of about TL 400 million, most of it from domestic resources. By the end of the 40s', Turkey had a we 1 1 -deve loped rail system of about 7600 kilometers, all of it owned and operated by the government. This network consisted primarily of single track main lines, with few branches, and runs mostly through mountainous regions with many tunnels and steep grades. In 1949, rolling stock consisted of 966 locomotives, 14.356 freight cars and 1349 passenger cars. This equipment carried 50 million passengers and nine million ton of freight in 1948. In fact, The State Railway Lines played an important role in unifying different part of Anatolia economically, as well as politically. The thesis is a detailed account of this process which was hailed as `the National Railway Policy`. And the government devoted a large share of its budget for this strategic purpose. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | Atatürk Dönemi ulaştırma politikası ve demiryolları | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.subject.ytm | Railways | |
dc.subject.ytm | Transportation policy | |
dc.identifier.yokid | 43195 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43195 | |
dc.description.pages | 326 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |