Avrupa Birliği ile gerçekleştirilecek Gümrük Birliği karşısında Türk otomotiv sanayii ve yan sanayiinin durumu
dc.contributor.advisor | Birdal, İlker | |
dc.contributor.author | Orbay, Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:19:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:19:39Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399596 | |
dc.description.abstract | ÖZET ülkemiz, AB ile oluşturulacak gümrük birliği nedeniyle ekonomik ve sosyal açılardan köklü değişiklikler yaşayacak ve bunun bir sonucu olarak Türk sanayii yeniden yapılanma süre cine girecektir. Otomotiv bu süreçten en fazla etkilenecek sektörlerin başında gelmektedir. Gümrük birliği öncesi temel konularda ( kalite, yönetim ve üretim sistemlerinin yenilenmesi ve ge liştirilmesi çalışmaların yapılması zorunluluk olarak karşımıza çıkmaktadır. Otomotiv ve otomotiv yan sanayiinin gümrük birliği süre cinde ve sonrasındaki durumunu incelemeyi amaçlayan bu çalışmanın birinci bölümünde Türkiye-AB ilişkilerinin tarihçe si ve gümrük birliğine uzanan gelişmeler açıklanmış, ekonomik ve sosyal açılardan tarafların yükümlülükleri ve ekonomik yapıları ortaya konmuştur. îkinci bölümde, ülkemizin Avrupa ile entegrasyonundan beklentileri ve gümrük birliği sonrası Türk sanayiinin rekabet gücü açıklanmaya çalışılmıştır. üçüncü bölümde otomotiv sektörünün Türk sanayii içindeki yeri geçmişten bugüne geçirdiği aşamalar ve geleceğe yönelik hedef ve çalışmaları, ülkenin makro ekonomik durumu göz önüne alınarak ortaya konumuştur. Dördüncü bölümde otomotiv yan sanayiinin mevcut durumu ve yaşadığı sorunlar incelenmiş ve bu sektörün ihracat im kanları araştırılmıştır.Beşinci bölümde Avrupa'da otomotiv sektörünün durumu ve AB'nin sektöre yaklaşımı ve geleceğe yönelik belirlediği stratejiler incelenerek ülkemiz açısından değerlendirilmiş tir. Altıncı bölümde Türk ve AB otomotiv sektörlerinin karşılaştırmalı incelemesi yapılmış, avantaj ve dezavantajları ortaya konarak Türk otomotiv sanayiinin gümrük birliği sonrası rekabet gücü belirlenmeye çalışılmıştır. Yedinci ve son bölümde ise gümrük birliği öncesi alınma sı gereken önlemler neden-sonuç ilişkisi içinde açıklanmış ve çeşitli çözüm önerileri ( Devlet ve sektör bazında stratejiler vb..ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği ile gerçekleştirilecek Gümrük Birliği karşısında Türk otomotiv sanayii ve yan sanayiinin durumu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Customs Union | |
dc.subject.ytm | Automotive industry | |
dc.subject.ytm | Automotive sector | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Industry | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.identifier.yokid | 43205 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 43205 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |