Show simple item record

dc.contributor.advisorPaksoy, Mahmut
dc.contributor.authorAkşehirlioğlu, H. Ayzade
dc.date.accessioned2020-12-29T11:19:04Z
dc.date.available2020-12-29T11:19:04Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399492
dc.description.abstractÖZET 1990'larm belki de en çok konuşulan ve bilinen yönetim kavramı `değişim mühendisliği` olmuştur. Bu sonucun oluşmasında globalleşme, gelişme ve teknoloji gerek ayrı ayrı gerekse oluşturdukları nihai sonuçları ile etkin olmuştur. Firmalar birbirlerinin oluşturmuş olduğu yoğun rekabetten etkilenmişlerdir. Ve böylece dünya ticaretindeki yerlerini koruyabilmek için `değişimi` seçmişlerdir. Zaten modern dünyada hayatta kalmak isteyen bir işletmenin de değişimi başarıyla uygulamaktan başka çaresi de kalmamıştır. Tabiki bu değişim kavramı ilk önce çalışanlarca hissedilir ve değişimin uygulanmak zorunda olduğu anlaşılır. Çalışanlar uygulamanın her aşamasında kendilerinin başarıları ile başarıya ulaşılabileceğini hissettikleri sürece değişim mühendisliğinin vizyonu tüm uygulayıcılar tarafından da benimsenmiş demektir. Değişim mühenisliği tamamen üst yönetim tarafından taşınması gereken bir yapıya sahiptir. Teknoloji uygulamanın merkezini oluşturur ancak değişim mühendisliği hiç bir zaman bir teknoloji uygulaması değildir. Eğer bir teknoloji uygulaması olarak algılanacak olursa başarısız olunur. Değişim mühendisliği, toplam kalite yönetimi, yalın üretim veya yeniden yapılanma da değildir. Değişim mühendisliği beyaz bir sayfa ile başlamaktır.Bu tez çalışması ile 1990'lardaki değişim mühendisliği uygulamalarına genel bir bakış sağlanmıştır. Bugün biliniyorki ABD'deki işletmelerin %80'i değişim mühendisliği uygulaması yapmıştır. Başarılı uygulamalar yanında, başarısız örnekler de mevcuttur. Yanlış sonucun temel nedeni ise `yanlış hedef seçmektir. Xerox, AT&T, Mc-Graw Hill, Taco-Bell bazı başarılı örneklerdir. Sandoz, Simko, Netaş, Garanti Bankası, Koç Bank ve KordSA ise Türkiye'den bazı başarılı örneklerdir. Tezin uygulama bölümünde ise Sandoz 2000+ Projesinin incelenmesi görülür. Sandoz bu uygulamayo 1994'de gerçekleştirmiştir. Başlangıç noktası ise 1993 yılında anlaşılmış olan `yer darlığı` dır. Bugün Sandoz 2000+ projesini başarıyla uygulamış olan firma dünya grubunda birinci sıraya oturmuştur. Eğer bir işletme; vizyon, misyon ve çalışanlarına güveniyorsa, değiştim mühendiliği uygulaması eğlenceli bile olabilir ve başarıya ulaşır. Değişim mühendisliğinin anahtarı ise cesaretle radikal kararları alabilmektir.
dc.description.abstractSUMMARY The best known management concept of the 1990's, perhaps the first thing that comes to mind, is `change`. Factors such as globalising trade and developing technology have resulted in competition becoming steadily, if imperceptily, much tougher. Companies throughout the have been forced to cast the classical management techniques aside as they try to keep abreast of increasing competions. They have turn to`change` in order to keep pace with developments in global trade and the new world order. In the modern world, if companies are survive in such a chaotic en viroment they have to be succesful at implementing change. Individual who understand where the company is going and what is expected of them as leaders and employees shall be in a position to examine the process that are used to get wok accomplished and decide which of them should be retained and which should be done differently. Employees who feel empowered to carry out the necessary steps to change the work gets done will be more commited^ and will ensure that the reengineering effort will help the company to achieve its vision. Reengineering must be a bussinessand executive driven enterprise. Even though technology plays a central role, it 's not a technolgy enterprise. If it's viewed as a technology enterprise, it will fail. Reengineering is not a TQM, Lean Management, Automation or Re- Structuring, Reengineering means to start with an empty white paper.By this thesis I tried to analyze the developeing of the reengineering in 1990's. Today %80 of U.S. companies have been using this method, and many of them are successful. Of course some of them are not. Basic ccause of their fail is `starting with wrong targets`. Xerox, AT&T, Mc- Graw Hill^ Taco-Bell are some of the successful examples throughover the world. Sandoz, Simko, Netaş, Garanti Bankası, Koç Bank and KordSA are good examples for Turkey. The application part of the thesis includes Sandoz Turkey 2000+ Project. Sandoz applied reengineering to the process in 1994. They started from production department because of `the lack of place` in 1993. Today Sandoz Turkey is leader in Sandoz Group in the World. If a company trust it's vision, mission and employees, reengineering can be an enjoy and the best way of profit. The key of the reengineering is venturing to take radical decision.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeğişim mühendisliği uygulamasının genel değerlendirilmesi ve bir vak`a analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReengineering
dc.identifier.yokid62025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid62025
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess