İstanbul ili Beykoz ilçesindeki ilköğretim okullarının değişme ihtiyacı
dc.contributor.advisor | Köklü, Muharrem | |
dc.contributor.author | Küçükler, Hanife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:18:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:18:06Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399288 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, İlk ve Orta Öğretim kurumlarında köklü bir değişim yaratan Zorunlu Kesintisiz Sekiz Yıllık Eğitim Kanununun yürürlüğe girmesinin dördüncü yılında, aşağıda yazılan alt problemle sınırlanan konularda, İstanbul ilinin Beykoz ilçesindeki ilköğretim okullarının değişme gereksinimi derecelerinin belirlenmesi amacına yöneliktir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul İlinin Beykoz İlçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada oransız küme örnekleme tekniği kullanılmış ve 286 öğretmen araştırmanın örneklerini temsil etmiştir. Araştırmada, değişme gereksinimi; `örgütsel yapı`, `insan ilişkileri`, `örgütsel amaç`, `kullanılan teknoloji` ve `örgüt-çevre ilişkisi` boyutlarına göre araştırmacı tarafından geliştirilen dörtlü likert tipi 35 sorudan oluşan bir anket uygulanarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler, her boyuta ait sorular için yüzde - frekans dağılımı ve anketin birinci bölümünü oluşturan kişisel bilgilere (öğretmenlerin; çalıştıkları okul türü, mesleki kıdemleri ve mezun oldukları fakülteler) göre görüşler arasındaki farkın anlamlılık düzeyini ölçmek için yapılan varyans analizi tekniğinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırma kapsamına alınan beş boyut çerçevesinde en çok değişme gereksinimi duyulan, `örgütsel yapı` olup, bunu `kullanılan teknoloji`, `insan ilişkileri`, `örgütsel amaç` ve `örgüt-çevre ilişkisi` boyutları izlemiştir. Deneklerin görüşlerinde; insan ilişkileri boyutunda yalnızca okul türüne göre, kullanılan teknoloji ve örgüt-çevre ilişkileri boyutlarında okul türüne ve mesleki kıdeme göre, örgütsel amaç boyutunda ise kişisel değişkenlerin tümüne göre anlamlı farklar bulunmuştur. Elde edilen bütün bulgular ışığında, ilköğretim okullarının değişme gereksinimi içerisinde oldukları sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İstanbul ili Beykoz ilçesindeki ilköğretim okullarının değişme ihtiyacı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Beykoz | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Organizational change | |
dc.subject.ytm | Education organizations | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.identifier.yokid | 113511 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112803 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |