Show simple item record

dc.contributor.advisorKöklü, Muharrem
dc.contributor.authorKüçükler, Hanife
dc.date.accessioned2020-12-29T11:18:06Z
dc.date.available2020-12-29T11:18:06Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399288
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, İlk ve Orta Öğretim kurumlarında köklü bir değişim yaratan Zorunlu Kesintisiz Sekiz Yıllık Eğitim Kanununun yürürlüğe girmesinin dördüncü yılında, aşağıda yazılan alt problemle sınırlanan konularda, İstanbul ilinin Beykoz ilçesindeki ilköğretim okullarının değişme gereksinimi derecelerinin belirlenmesi amacına yöneliktir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul İlinin Beykoz İlçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada oransız küme örnekleme tekniği kullanılmış ve 286 öğretmen araştırmanın örneklerini temsil etmiştir. Araştırmada, değişme gereksinimi; `örgütsel yapı`, `insan ilişkileri`, `örgütsel amaç`, `kullanılan teknoloji` ve `örgüt-çevre ilişkisi` boyutlarına göre araştırmacı tarafından geliştirilen dörtlü likert tipi 35 sorudan oluşan bir anket uygulanarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler, her boyuta ait sorular için yüzde - frekans dağılımı ve anketin birinci bölümünü oluşturan kişisel bilgilere (öğretmenlerin; çalıştıkları okul türü, mesleki kıdemleri ve mezun oldukları fakülteler) göre görüşler arasındaki farkın anlamlılık düzeyini ölçmek için yapılan varyans analizi tekniğinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırma kapsamına alınan beş boyut çerçevesinde en çok değişme gereksinimi duyulan, `örgütsel yapı` olup, bunu `kullanılan teknoloji`, `insan ilişkileri`, `örgütsel amaç` ve `örgüt-çevre ilişkisi` boyutları izlemiştir. Deneklerin görüşlerinde; insan ilişkileri boyutunda yalnızca okul türüne göre, kullanılan teknoloji ve örgüt-çevre ilişkileri boyutlarında okul türüne ve mesleki kıdeme göre, örgütsel amaç boyutunda ise kişisel değişkenlerin tümüne göre anlamlı farklar bulunmuştur. Elde edilen bütün bulgular ışığında, ilköğretim okullarının değişme gereksinimi içerisinde oldukları sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİstanbul ili Beykoz ilçesindeki ilköğretim okullarının değişme ihtiyacı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmİstanbul-Beykoz
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmOrganizational change
dc.subject.ytmEducation organizations
dc.subject.ytmEducation system
dc.identifier.yokid113511
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112803
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess