Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztaman, Esra
dc.contributor.authorÇuhadaroğlu, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:54Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:54Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399244
dc.description.abstractÖZET Yeni ekonomi, e-ticaret ve global rekabet konuları dünyadaki şirketleri yakından ilgilendiren trendlerdir. Rekabet baskısı organizasyonları herzamankinden daha esnek ve düşük maliyetlerle çalışmaya zorlamaktadır. Kazananların kaybedenlere herzaman ihtiyacı vardır. Endüstri yapılarının çok kırılgan olması, firmalar arasında ölümüne yapılan çoğu rekabet savaşı, firmaları yıpratırken, ayakta kalabilen firmalara da tahmin edilemeyecek sonuçlar kazandırabilmektedir. Çok az şirket tüm rekabet özelliklerine sahiptir. Değişen dinamikler karşısında bunları korumak ve sürekli geliştirmekte kolay bir iş değildir. Bu yüzden şirketler birbirleri ile kıyasıya rekabet etmektense son zamanlarda birleşerek, ortaklıklar kurarak, işbirlikleri kurarak şirketler güçlerini, üstün rekabet özelliklerini biraraya getirerek rakiplerine karşı daha güçlü bir oyuncu olarak pazarda yerini almaktadır. Ancak şirketler arası ortaklıklar ve/veya işbirlikleri şirketlere birçok fayda sağlarken, ortaklar arasındaki öngörülemeyen problemler ve yaklaşımlar ileride ciddi problemlere neden olabilmektedir. Ortakların ajandaları farklı olabilir. Aynı rüyaları görebilen firmaların işbirliği, birbirlerine rakip olmalarından daha iyidir. Şirketler bir sistemin parçasıdır. Bu sistem içinde doğru parçaları bir araya getirmek ve bunları geliştirmek, bu parçaları doğru yönlerde koşturabilmek için bir bütün olarak görmek gerekir. Her bütünün parçası kendi alanında rekabet halinde, gelişime ve daha iyi rekabet etmeyi sağlayacak rakiplerle işbirliklerine açık olmalıdır. Şirketler tüm paydaşlarını içine alan bir anlayışla, pazarda doğru adımlar atılmasını sağlayacak işbirliklerine açık olmalıdırlar.
dc.description.abstractIV ABSTRACT New economy, e-trade and global competion are new trends which are closely related to companies in the world. Competition pressure make organizations be more flexible and have lower cost. Winners always need losers. Because of the diversified industry structure, and big competition between firms, firms are getting weak. However, the successful firms in that big competition area obtain big advantages. Small number of companies has all competition advantages. Maintaining and improving competitive advantages are not easy task against the changing dynamics in the world. Therefore, companies prefer to make joint ventures, strategic alliances, merger and acquisitions, rather than to compete against them severely. Thus, the merged companies will be more powerful player in the market to their competitors by joining their strenghts and competitive advantages. But, the different of business perspectives between the merged companies may be a unhappened problem or situation in the future. The firms who have the same goals should cooperate with each other, it is better than being competitor. Companies are parts of a system. In that system, the correct parts should be joined together and developed to the correct ways. Each part in that system has to be competitive in their related market, and has to be open to make cooperation with competitors if this cooperation bring more development and better competition to others. Companies always think of cooperations with their stakeholders to be a more strong player in the market.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGlobal iş kültürü yaratma yolunda Türk şirketlerinin attığı adımlar
dc.title.alternativeThe Steps of Turkish companies to develop global business culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmMergers
dc.subject.ytmForeign capital investments
dc.subject.ytmStrategic alliance
dc.subject.ytmBusiness culture
dc.identifier.yokid113221
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112812
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess