dc.description.abstract | BOLUM V ÖZET, YARGI VE ÖNERİLER Özet Bu araştırma, İstanbul İli Resmi İlköğretim okullarında görev yapan İlköğretim Okulu Yöneticilerinin, Denetim ile ilgili görevlerini ne düzeyde yerine getirdiklerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma ile İstanbul İli Resmi İlköğretim Okulu yöneticilerinin denetim ile ilgili görevlerini yerine getirme düzeylerini ve varsa yetersizliklerinin tespit edilmesi suretiyle, bundan sonraki çalışmalarda daha sağlıklı mesleki rehberlik ve görev öncesi ve işbaşında yetiştirme programlarının uygulanmasında yardımcı olacağı umulmaktadır. Bu amaçlar, aşağıdaki alt problemler belirlenmiş ve ilgili alt problemlerle ilgili anket geliştirilmiştir. 1. İlköğretim okulu yöneticileri personel hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini ne düzeyde yerine getirmektedirler? 2. İlköğretim okul yöneticileri, öğrenci hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini ne düzeyde yerine getirmektedirler? 3. İlköğretim okul yöneticileri, öğretim hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini ne düzeyde yerine getirmektedirler? 4. İlköğretim okulu yöneticileri, eğitim hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini ne düzeyde yerine getirmektedirler? 5. İlköğretim okulu yöneticileri, okul işletmesi hizmetleriyle ilgili denetim görevlerini ne düzeyde yerine getirmektedirler? Bu araştırma, İstanbul İli İlköğretim Okullarında görevli Okul müdürlerinin, denetim ile ilgili görevlerini ne düzeyde yerine getirdiklerini tespit etmeye dönük belirlenen alt problemlerle ve bu araştırma sürecinde ankete katılan 560 öğretmen, 1 10 İlköğretim Müfettişi olmak üzere toplam 670 denekle sınırlıdır. Bu araştırma, araştırma modellerinden genel tarama modeliyle yürütülmüştür. Bu modelde, var olan durumun olduğu gibi ortaya çıkartılması esastır.Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre; Okul yöneticilerinin personel hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini yerine getirme düzeylerini; Öğretmenler, %44,98 ile çok ve daha çok düzeyde, araştırmaya katılan İlköğretim Müfettişleri %29.68 ile çok ve daha çok düzeyde yeterli bulduklarını bildirmişlerdir. Yine bu araştırmada elde edilen bulgulara göre; Okul yöneticilerinin öğrenci hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini yerine getirme düzeylerini; Öğretmenler, %48,39 ile çok ve daha çok düzeyde yeterli buldukları, araştırmaya katılan İlköğretim Müfettişleri ise %32,08 ile çok ve daha çok düzeyde yeterli buldukları yönünde görüş bildirmişlerdir. İlköğretim Okulları yöneticilerinin, öğretim hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini yerine getirme düzeylerini; Öğretmenler, %42,68 ile çok ve daha çok, İlköğretim Müfettişi olan denekler %31,43 ile çok ve daha çok düzeyde yeterli bulduklarını bildirmişlerdir. İlköğretim Okulu yöneticilerini, eğitim hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini yerine getirme düzeylerini; Öğretmenler, %47,34 ile çok ve daha çok yeterli bulduklarını, Müfettişler ise %28,46 ile çok ve daha çok düzeyde yeterli bulduklarını bildirmişlerdir. İlköğretim Okulu yöneticilerini, Okul işletmesi hizmetleriyle ilgili denetim görevlerini yerine getirme düzeylerini; Öğretmenler %52,51 ile çok ve daha çok düzeyde yeterli buldukları, Müfettişler ise %38,58 ile çok ve daha çok düzeyde yeterli bulduklarını bildirmişlerdir. Alt problemlerin hepsinde öğretmenler müfettişlere oranla yöneticileri çok ve daha çok yeterli görmüşlerdir. Hiç, az ve orta seçeneklerinde ise müfettiş yüzdesi öğretmen yüzdesine göre daha fazladır. Bu duruma göre, müfettişler yöneticileri öğretmenlere oranla daha düşük düzeyde yeterli görmektedirler. Yargı Bu araştırma bulgularından elde edilen verilere göre araştırmaya katılan deneklerden öğretmenler ve İlköğretim Müfettişleri, İlköğretim Okulu Yöneticilerini, Personel Hizmetleri ile ilgili denetim görevlerini yerine getirmede; az ve orta düzeyde yeterli görülmüşlerdir. Okul yöneticilerinin bu alt problemde; aday öğretmenlerin | |