Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüşeli, Ali İlker
dc.contributor.authorYeşilbağ, Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-29T11:17:46Z
dc.date.available2020-12-29T11:17:46Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399215
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesindeki bölümlerin takım yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesinde görev yapan 111 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için 'www.teamapproach.com'isimli web sayfasından alınıp araştırmacı tarafından uyarlanan, takım yeterliklerini belirlemeye yönelik amaç, rol açıklığı, iş çevresi, çatışma yönetimi, iletişim, performans, dönüt, zaman yönetimi ve problem çözme biçiminde dokuz alt boyuttan oluşan beşli Likert tipi bir anket kullanılmıştır. Ayrıca anketi cevaplandıran öğretim elemanlarının yukarıda belirtilen boyutlarda, akademik unvan, idari görev, cinsiyet, yaş grubu ve bölümdeki çalışma süresi gibi kişisel özelliklerine göre takım yeterliği boyutlarını algılamalarının farklılık gösterip göstermediği ve bölümler arasında adı geçen dokuz boyutta anlamlı farklılıklar olup olmadığı araştırmada cevap aranan sorulardır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans (F) analizi ve Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda şu bulgular bulunmuştur: Öğretim elemanlarının Akademik Unvan, İdari Görev, Cinsiyet ve Yaş Grubu değişkeni ile takım yeterliğine ilişkin tüm boyutları algılamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bölümde çalışma süresi değişkeni ile çatışma yönetimi, dönüt ve zaman yönetimi boyutları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Bölümler arasında takım yeterliğinin iş çevresi, iletişim ve dönüt boyutlarında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüş, ancak diğer boyutlarda herhangi bir farklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this research is to determine the level of team competencies in various departments of Science and Arts Faculty of Yıldız Technical University. Survey method, including the questionnaires of 111 academics working at the Science and Arts Faculty, Yıldız Technical University, has been used for this research. The data of this research has been gathered through a Likert type questionnaire, consisting of 9 subgroups, each of which represents a dimension of team competencies; namely, purpose, role clarity, work environment, conflict management, communication, performance, feedback, time management and problem solving. This questionnaire has been revised and modified from a web site named `www.teamapproach. com`. Also the purpose of this research is to find out whether the academics participating in this survey show differences in perceiving the dimensions of team competencies on basis of their academic titles, administrative tasks, gender, age group and work experience. Percentage, frequency, Independent samples T test, one way anova and Tukey HSD test have been used for processing the data. Findings of the research are as below: The research does not indicate a remarkable difference between academics' title, administrative task, gender and age group and their perceptions at the all dimensions concerning the team competencies. However, the research demonstrates that the difference between work experience and conflict management, feedback and time management dimensions is remarkable. Another point to be mentioned is that, working environment, communication and feedback dimensions of team competencies show remarkable differences from department to department whereas other dimensions do not.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYıldız teknik Üniversitesi Fen edebiyat Fakültesi`ndeki bölümlerin takım yeterliliklerinin belirlenmesi
dc.title.alternativedetermining of the level of team competencies in various departments of science and arts faculty of Yıldız Technical University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeam work
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmYıldız Technical University Science
dc.subject.ytmTeam work
dc.identifier.yokid113215
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112818
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess